Sökning: "Higher Education Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden Higher Education Marketing.

  1. 1. Product-Service Systems for Small and Medium-Sized Manufacturers: The Role of External Partnerships

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Pedro Scherma de Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Product-Service System; Collaboration; Partnership; Barriers; Small and Medium-Sized Manufacturers;

    Sammanfattning : The current patterns of consumption are threatening the availability of natural resources. These natural resources, such as raw materials and biomass, are critical for different economic activities. ProductService System (PSS) has received attention as a solution to drive resource efficiency by extending the life cycle of products. LÄS MER

  2. 2. Gamifying sustainability : A qualitative study on how gamified services can create a sustainable purchase behaviour among women.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rundlöf; Victoria Öberg; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavour; Marketing;

    Sammanfattning : Gamification, defined as the application of game elements in a non-game environment,has in recent years gained significant influence as a favourable marketing strategy. Gamified services can be found in a variety of markets, ranging from education to wellness, and have the ability to transform low involvement purchases into high ones. LÄS MER

  3. 3. Läromedel för kursen Engelska 5 : En jämförande studie av läromedelsförlags kunskaps- och prestationsförväntningar på elever inom yrkesförberedande program respektive högskoleförberedande program

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Hannah Jonsson; Ebba Langsmo; [2023]
    Nyckelord :Kritisk diskursanalys; Läromedelsanalys; Vokabulär; Textmängd;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine whether two prominent publishing houses, which create teaching material for the course English 5, have preconceived ideas and assumptions regarding pupils within vocational programs or programs that prepare students for further studies. We examined two sets of textbooks (one for vocational programs and one for higher education preparatory programs) from two different publishing houses and their marketing of these online. LÄS MER

  4. 4. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  5. 5. Farm T(hr)o(ugh) School - The Role of place-based education in Short Food Supply Chains

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Pia Jahn; [2022]
    Nyckelord :short food supply chains; local food supply; place-based education; sustainability transitions; multi-level perspective; hybrid actors; social practice theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : Present master thesis investigates the role of 4 chosen place-based educational initiatives in Austria which are actively engaged in local short food supply chains (SFSCs). Those supply chains are defined by close geographical and social relations between supply chain actors and a limited number of intermediaries. LÄS MER