Sökning: "History conscious"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden History conscious.

  1. 1. Teknikundervisningens bild av internet som system : Tematisk analys av läromedel för gymnasiekursen Teknik 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Magnus Hagström; [2023]
    Nyckelord :internet; teaching technology; technology didactics; technological literacy; textbook analysis; curriculum emphasis; educational focus; systems language; companion meanings.; internet; teknikundervisning; teknikdidaktik; läromedelsanalys; bildningsemfaser; bildningsfokus; systemspråk; följemeningar.;

    Sammanfattning : Teknik är nära sammanflätad med människan och internet med sin kraftfulla infrastruktur påverkar oss dagligen. Trots detta reflekterar vi sällan över det och beskriver systemet vagt och med grova förenklingar. LÄS MER

  2. 2. Att fånga minnen : En undersökning av intervjumetoder i arkeologiska kontexter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Astrid Billing Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Artifact-centred interview; walk and talk interview; group interview; oral history; memory; materiality; Föremålsbaserade intervjuer; walk and talk-intervjuer; gruppintervjuer; muntlig historia; minne; materialitet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how oral sources can be documented in a better way, through a more conscious use of interview methods in archaeological contexts. By analysing and comparing three case studies, namely the excavation of The Overstone Miners’ Cottages in Northumberland, Great Britain, the excavation of Ramnässkärsparken near Uddevalla, Sweden and the excavation of The Mott Farm, Rhode Island, USA, different ways of using interview methods in relation to the archaeological material have been shown. LÄS MER

  3. 3. Fashioning the Art Gallery : Illusion, Commodity and Death in Martin Margiela at Lafayette Anticipations; A Digital Study of Interdisciplinary Artistic Practices

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Jacob Varnauskas; [2023]
    Nyckelord :Martin Margiela; Lafayette Anticipations; Exhibition Studies; Performance Studies; Walter Benjamin; Nicolas Bourriaud; Contemporary Art; Visual Art; Interdisciplinary Art; Fashion Theory; Creative Practice; Artistic Practice; Digital Art History; Art History; Postproduction; Commodifying the Body; Appropriation of Forms; Ready-made; Pop Art; Dadaism; Memento Mori; Vanitas;

    Sammanfattning : A study of the shift within the practice of Martin Margiela's creative practice based on his solo exhibition at Lafayette Anticipations from Oct. 20 to Jan. 2 2022 in Paris, France. LÄS MER

  4. 4. Att vara medveten om krig : En historiedidaktisk studie om hur lärare arbetar för att utveckla elevers historiemedvetande genom undervisning om militära konflikter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johan Nyquist; [2023]
    Nyckelord :Historiemedvetande; militära konflikter; Rüsen; historia; undervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore how six history teachers in the later years of primary school teach about military conflicts. The aim is also to explore how the teachers are teaching to develop the students’ historical consciousness. The method used in this study is semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 5. Historiebruk i läroböcker : En undersökning om hur historiebruk framställs i historieläroböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linus Bursell; Christoffer Radsten; [2023]
    Nyckelord :History culture; historical consciousness; text analysis; textbooks; typology; use of history.; Historiebruk; historiekultur; historiemedvetande; läroböcker; textanalys; typologi.;

    Sammanfattning : The purpose of our degree project is to create an understanding of how three history textbooks and the textbook publishers make use of the use of history. The questions that we have started from are: How is the use of history presented in the textbooks? Is the depiction of history use the same between the books? When we were investigating we used the method called text analysis, and we analyzed the textbooks SOL NOVA HISTORIA 9, Utkik historia 7-9 and Fundament historia 7-9. LÄS MER