Sökning: "Hobby"

Visar resultat 21 - 25 av 220 uppsatser innehållade ordet Hobby.

  1. 21. Skalbar lagerstruktur för snabbt växande e-handelsbolag : En fallstudie på ett e-handelsbolag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Pontus Anåker; Kristoffer Ottosson; [2022]
    Nyckelord :e-commerce; warehouse management; storage assignment;

    Sammanfattning : E-handelns omsättning har ökat kraftigt under de senaste åren, och det har satt ökade krav på lagerstyrning och lagerutrymme hos e-handelsföretag. Särskilt mindre e-handelsbolag har utmanats att skala upp verksamheten i takt med ökad försäljning och omsättning. LÄS MER

  2. 22. Art vs. Content : Balansen mellan hobby och yrke inom digital medieproduktion

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Victor Marklund; Linnéa Tjernström; Filip Wikström; [2022]
    Nyckelord :Balans; hobby; yrke; digital medieproduktion;

    Sammanfattning : Digital media producers operate in a constantly evolving digital world, that repeatedly presses for exploitation, but also creates opportunities for exploration. These two logics are fundamentally different, however could play a big role in promoting long-term sustainable growth if balanced correctly. LÄS MER

  3. 23. Mushroom cultivation in Temperate Agroforestry : potential Agroforestry practices, growing methods, and native edible saprophytes to Sweden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Robert Kalenius; [2022]
    Nyckelord :Circular systems; macrofungi; edible fruitbodies; outdoor mushroom production; waste management; by-product substrates; sustainable agriculture; sustainable forestry;

    Sammanfattning : Traditions of outdoor cultivation of edible fungi in woodland conditions have been practiced in North-East Asia for centuries. This outdoor mushroom production method was exported to North America almost 40 years ago and provides an additional income for small-scale forest farmers, the agroforestry practice closest to woodland conditions. LÄS MER

  4. 24. ”Alltså IT är världens framtid!” : En studie om gymnasieelevers förväntningar på programmeringsundervisningen på Teknikprogrammet och vad som motiverat dem till gymnasievalet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Martin Loman; [2022]
    Nyckelord :programming; upper secondary school; motivation; educational choices; technology studies; programmering; gymnasium; motivation; gymnasieval; teknikprogrammet;

    Sammanfattning : Programmering och datalogiskt tänkande införs i allt fler länders läroplaner. I svensk grundskola skall eleverna få lära sig visuell programmering och datalogiskt tänkande men det är inte tydligt inskrivet att de ska få lära sig textbaserad programmering (Skolverket, 2021a). LÄS MER

  5. 25. Key Factors Considered When Purchasing a VR Hobby Skill Training Simulator : A Consumer Perspective

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ada Lindmark; Kajsa Nilsson Kinberg; [2022]
    Nyckelord :virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior; virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : In recent years, VR and VR devices have become more popular due to advances intechnology and lower costs, making the technology more accessible to the general public. One application within VR that is expected to grow is VR hobby skill training simulators (VR HSTS), which are now accessible not only for education and companies but also to consumers. LÄS MER