Sökning: "Holiday"

Visar resultat 1 - 5 av 193 uppsatser innehållade ordet Holiday.

  1. 1. Balenciagas provokativa uttryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Vanessa Moreno; [2023]
    Nyckelord :Branding; Postmodernism; Postmodern fashion; Balenciaga; Avant-garde; Hyperreality; Semiotics; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to analyse the reason behind Balenciaga's success through a strong brand identity and branding strategies. As well as researching the importance of their visual expression in connection to their staging of identity with postmodern characteristics. LÄS MER

  2. 2. Skrehällan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Julia Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Arts and Architecture;

    Sammanfattning : På Kullahalvön i nordvästra Skåne möts man av fantastiska vyer och vacker natur. Kontrasterna mellan berg och hav skapar ett dramatiskt och fascinerande landskap. På halvöns norra sida finns en liten by som heter Skäret. Mitt i byn ligger en obebyggd tomt med utmanande terräng, Skrehällan. LÄS MER

  3. 3. Developing Wastewater-based Early Warning System for the Detection of Disease Outbreaks and Emerging Variants with focus on SARS-CoV-2

    Master-uppsats, KTH/Industriell bioteknologi

    Författare :Ayda Kiyar; [2023]
    Nyckelord :wastewater-based epidemiology; early warning system; RT-qPCR; normalization; SARS-CoV-2; avloppsvattenbaserad epidemiologi; förvarningssystem; RT-qPCR; normalisering;

    Sammanfattning : Under covid-19-pandemin har avloppsvattenbaserad epidemiologi (WBE) använts i stor utsträckning som ett komplement till kliniska tester över många delar av världen. Detta projekt syftade till att detektera och kvantifiera belastningen av Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (SARS-CoV-2) i avloppsvattenprover med hjälp av Revers transkriptas kvantitativ polymeraskedjereaktion (RT-qPCR). LÄS MER

  4. 4. THE ROLE OF SOCIAL MEDIA FASHION  INFLUENCERS ON GEN Z CONSUMERS LAST MINUTE HOLIDAY SHOPPING : A qualitative study on gen z consumers purchase behavior on fast-fashion retailer  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Tracy Najjuko; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Purchase intention; Social media; Influencers; Fashion; Fast-fashion;

    Sammanfattning : The online activities on social media have become a popular beverage among female gen zers in Sweden, as they rely on the platforms to recieve the information they need when evaluating a fashion purchase. This research aims to investigate the consumer last-minute holiday shopping on fast-fashion brands, and how the online fashion influencer could impact them in such occasions. LÄS MER

  5. 5. Vattenfelsbrytare för fuktsäkrare villor : En studie om hur vattenskador går att förebyggas i villor

    M1-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Stina Larsson; Johanna Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Water damage; waterleak breaker; ecological sustainability; sensors; water damage statistics; responsibility for water damage; the construction industry’s environmental inpact; Agenda 2030; Vattenskador; vattenfelsbrytare; ekologisk hållbarhet; sensorer; vattenskador statistik; ansvar för vattenskador; byggbranschens miljöpåverkan; Agenda 2030;

    Sammanfattning : Fukt- och vattenskador är ett väldigt vanligt problemområde för villor, dessutom ökar antalet vattenskador succesivt från år till år. Under år 2021 hade Sveriges villor/fritidshus cirka 41 000 vattenskador sammanlagt. LÄS MER