Sökning: "Holistic Experience"

Visar resultat 21 - 25 av 740 uppsatser innehållade orden Holistic Experience.

  1. 21. Socialsekreterares arbete med klienters återhämtning ur hemlöshet : en kvalitativ intervjustudie om faktorer som stärker respektive hindrar återhämtning ur hemlöshet

    M1-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Ella Knutsson; Molly Wiger; [2023]
    Nyckelord :homelessness; social services; social secretary; resources; process; recovery; hemlöshet; socialtjänsten; socialsekreterare; resurser; process; återhämtning;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study is to examine how social secretaries’ work with homeless clients and the factors that contribute to their recovery process from homelessness. Data from interviews with seven social secretaries were analyzed using Maslow's hierarchy of needs (2015) and the concept of social exclusion (2014). LÄS MER

  2. 22. Sjuksköterskors erfarenheter av patienter med psykisk ohälsa inom somatisk vård : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS); Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Emma Svensson; Amanda Tufvesson; [2023]
    Nyckelord :experiences; mental illness; nurses; person centered care; somatic care; erfarenheter; personcentrerad vård; psykisk ohälsa; sjuksköterskor; somatisk vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Patienter som lider av psykisk ohälsa blir allt fler samtidigt som den grundutbildade sjuksköterskan erfar att de är dåligt rustade i mötet med denna patientgrupp. Den grundutbildade sjuksköterskan möter inte bara denna patientgrupp inom psykiatrisk vård utan även på somatiska avdelningar. LÄS MER

  3. 23. The voice of unheard : Chai Khana and the importance of independent media in encouraging diversity and inclusion

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Leyla Abdullayeva; [2023]
    Nyckelord :Social imaginary; Cultural citizenship; Independent media; Participatory media; Media; Communication; Diversity; Inclusion; Gender in South Caucasus; Queer communities in South Caucasus; Media in South Caucasus; Social change; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : “The voice of unheard: Chai Khana and the importance of independent media in encouraging diversity and inclusion” is a master thesis focusing on the case study of Chai Khana, an independent media platform located in the South Caucasus and covering the gender-related stories from the region, and how it represents the voices of gender oppression and marginalisation. Through adopting a methods triangulation approach including the interviews, and textual and visual analysis, the collected data presented interconnectedness of independent media practices, diversity and inclusion, social imaginary and cultural citizenship. LÄS MER

  4. 24. Kvinnor med kronisk smärta och deras upplevelser av bemötandet av hälso- och sjukvårdspersonal : en icke systematisk litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Anudari Amarsukh; Camila Galdamez Garcia; [2023]
    Nyckelord :Women; Chronic pain; Patient experience; Healthcare professionals; Treatment; Kvinnor; Kronisk smärta; Patientupplevelser; Bemötande; Hälso- och sjukvårdspersonal;

    Sammanfattning : Bakgrund Kronisk smärta är ett vanligt förekommande tillstånd och leder till lidande hos individen och kostnader för samhället. Det är vanligare med kronisk smärta bland kvinnor än bland män. LÄS MER

  5. 25. Effective learning in higher education post-covid_final version.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Maria Maofi; [2023]
    Nyckelord :Online learning; Digital transformation; Post covid-19 effect; Next generation e-learning platform; Higher Education;

    Sammanfattning : The emergence of moving learning activities online, due to Covid-19 pandemic preventive measures and fast growing technology, forced many educational institutions to design and prepare their distance learning systems on time, without adopting the best practices for an effective and holistic digital transformation. This fact highlights the need of reconsidering the models in online learning and redesigning the learning processes to meet students e-learning needs and receive a more qualitative educational experience. LÄS MER