Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Lärares uppfattning av naturvetenskapligt lärande genom en estetisk lärprocess

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Amanda Holmberg; [2023]
    Nyckelord :kvalitativ; naturvetenskap; aggregationstillstånd; fasövergångar; estetiska lärprocesser; dramapedagogik; undervisning; sociokulturell teori; variationsteori;

    Sammanfattning : I studien undersöktes huruvida den naturvetenskapliga undervisningen gynnas av de estetiska lärprocesserna och om naturkunskapslärare kan urskilja om dramapedagogik kan konkretisera abstrakta begrepp och bidra till att lärande uppstår hos eleverna. Kvalitativa metoder för datainsamling och analys användes för att kunna besvara studiens syfte och frågeställning. LÄS MER

  2. 2. Grönt associeras med skogen : En kvalitativ studie om grön marknadsföring inom skogsindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Amanda Verngren; Kristoffer Eklund Berggren; Milla Holmberg; [2023]
    Nyckelord :Green marketing; environmental arguments; forest industry; Grön marknadsföring; miljöargument; skogsindustri;

    Sammanfattning : Title: Green is associated with the forest – a qualitative study on green marketing within the forest industry Purpose and research questions: The purpose of this study is to create an understanding of how actors within the forest industry work with green marketing and environmental arguments, as well as identifying benefits that green marketing may create and possible challenges associated with it. Research questions: 1. LÄS MER

  3. 3. "Att inkludera dem i undervisningen är hela mitt uppdrag" : En studie om förskollärares erfarenheter av inkludering i förskolan

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Amanda Holmberg; Sylvia Zalewski; [2021]
    Nyckelord :Inkludering; alla barn; undervisning; förskola; förskollärarens roll; förutsättningar; möjligheter; stöttning; miljö; utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur förskollärare beskriver hur de gör det möjligt att inkludera barn i undervisningen. Våra frågeställningar som vi vill få svar på är: Vilka erfarenheter har förskollärare av inkludering i förskolan? Vilka möjligheter och svårigheter förekommer i arbetet med inkludering? För att undersöka dessa har vi genomfört kvalitativa intervjuer med fyra förskollärare. LÄS MER

  4. 4. ”Ja, men jag gillar ju inte att läsa och äpplet faller inte långt från trädet” : En kvalitativ intervjustudie med lågstadielärare om elever i årskurs F-3 som saknar läsmotivation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Amanda Holmberg; [2020]
    Nyckelord :Läsning; motivation; skönlitterära texter; reading motivation; early childhood education; Läsning; motivation; skönlitterära texter; reading motivation; early childhood education;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärares upplevelser och tankar om elever som saknar läsmotivation av skönlitterära texter i årskurserna F-3. Genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer med sex verksamma lärare har jag undersökt elevers läsmotivation utifrån ett lärarperspektiv. LÄS MER

  5. 5. To formulate and implement a sustainability strategy in a savings bank : A case study of four savings banks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Amanda Dahlgren; Isabella Holmberg; [2020]
    Nyckelord :Corporate sustainability strategy; Strategy formulation; Strategy implementation; Corporate governance; Corporate sustainability;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study was twofold. First, we wanted to increase knowledge about what is important to address within an organization, when formulating and implementing a corporate sustainability strategy. LÄS MER