Sökning: "Home decoration"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Home decoration.

  1. 1. Ljuset från mörkaste Småland - Orrefors belysningsarmaturer under åren 1916 – 1949

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för konsthistoria och visuella studier

    Författare :Fredrik Önnerfors; [2024]
    Nyckelord :Carl Fagerlund; chandeliers; Edward Hald; fixtures; Fritz Kurz; functionalism; glass; glass industry; history of style; Kingdom of Glass; lighting; Orrefors; Simon Gate; Swedish grace; Swedish modern. Armatur; belysning; funkis; funktionalism; glas; glasindustri; Glasriket; kristallkronor; stilhistoria; Vackrare Vardagsvara.; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : The Light from darkest Småland Lighting products from Orrefors during the period 1916 – 1949 The Light from darkest Småland (a region in southern Sweden where Orrefors is located) aims to take a closer look at the lighting production at Orrefors glass works during the period from 1916, when artist Simon Gate was employed as Orrefors’ first artistic advisor, to 1949 when the transition from an experi¬mental activity where lighting products were produced as art glass to an industrial production can be considered as complete. The three main topics that this bachelor’s thesis covers are (i) the general deve¬lopment of the lighting production at Orrefors during the period, (ii) what main internal and external factors that can be identified as drivers for this development, and (iii) what signs that can be found in the products themselves that illustrate these drivers. LÄS MER

  2. 2. Svensk hampa : från spill till inredning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Monika Nordlin; [2022]
    Nyckelord :Hemp; industrial hemp; biocomposites; fossil free; natural fiber; waste material; local self-sufficiency; remoteness; Hampa; industrihampa; biokomposit; spillmaterial; fossilfri; naturmaterial; lokal självförsörjning; remoteness;

    Sammanfattning : Produktionen av syntetiska textilfibrer har lett till stora konsekvenser för miljön, bland annat i form av utsläpp av mikroplaster samt stora koldioxidutsläpp. Textilbranschen har i och med globaliseringen centrerat produktionen till ett fåtal låglöneländer och avståndet mellan producent och konsument har gjort det svårare för användaren att förstå vilket avtryck en vara lämnar på miljön. LÄS MER

  3. 3. Screening of Scope 3 emissions : A case study performed at Fiskars Group

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Anni Koponen; [2020]
    Nyckelord :GHG emissions; sustainability reporting; consumer products; GHG-utsläpp; hållbarhetsredovisning; konsumentprodukter;

    Sammanfattning : After setting the Paris Agreement in 2015, larger companies have increasingly more an essential role in evaluating their environmental impact, understand how large their emissions are and setting their climate targets. Companies can follow different environmental reporting tools such as GRI reporting, CDSB Framework, among others. LÄS MER

  4. 4. Det heliga ansiktet mot församlingen : En studie om värdet av ikoner för ortodox-kristna utövare i Småland

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Selemawit Tecle; [2019]
    Nyckelord :Ikon; Ortodox kristendom; helgon; liturgi; religiositet;

    Sammanfattning : I denna uppsats studeras begreppet ortodoxa ikoner och hur dessa används i ortodoxa församlingar i södra Sverige. Syftet med denna uppsats är att få större kännedom om ikoner som fenomen och hur dessa används i ortodoxa gudstjänster, samt vilken syn ortodoxa församlingsmedlemmar har på ikoner. LÄS MER

  5. 5. Who cares about Country of Origin product image? : a study of Chinese consumers' perception of Swedish furniture & home-decoration products

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dan Luo; Hao Yang; [2019]
    Nyckelord :country of origin; sociodemographic characteristics; purchase intention; Swedish furniture and home-decoration market; Chinese consumer;

    Sammanfattning : Background: The sociodemographic characteristics of consumers, as important determinants of consumer behavior, has not received much attention in research on Country of Origin (COO) effect. In practical, the rapid progress of urbanization in China has brought great demand in the furniture and home-decoration market. LÄS MER