Sökning: "Homestaging"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Homestaging.

  1. 1. Fastighetsmäklarföretagets marknadsföring och tilläggstjänster i tjänsteerbjudandet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Jonsson; Tilde Malmo; [2013]
    Nyckelord :Services marketing; real estate agent; customer satisfaction; additional services; word-of-mouth; service offer; relationship marketing; homestaging; Tjänstemarknadsföring; fastighetsmäklare; kundtillfredsställelse; tilläggstjänster; word-of-mouth; tjänsteerbjudande; relationsmarknadsföring; homestaging;

    Sammanfattning : En av de största affärerna vi gör i livet är förmodligen då vi köper bostad. Idag råder det en relativt hård konkurrens bland både fastighetsmäklarföretag och fastighetsmäklare. Det gäller därför att leverera tjänsten bättre än konkurrenterna, för att kunna bli ett framgångsrikt fastighetsmäklarföretag på dagens marknad. LÄS MER

  2. 2. Homestyling: Hur marknadsförs tjänsten och i hur stor utsträckning används den? : En jämförande studie mellan Karlstad och Stockholm

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Malin Johansson; Terése Olsson; [2011]
    Nyckelord :homestyling; homestaging; marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Homestaging och dess marknadsposition : en jämförande studie mellan Stockholm och Norrköping/Linköpingsregionen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Nordenberg; [2010]
    Nyckelord :Homestaging; marknadsposition; marknadsföring; konkurrenter; fastighetsmäklare; framtidsutsikt;

    Sammanfattning : Syfte:   Syftet med denna uppsats är att bredda kunskapen om homestaging och dess nutida marknadsposition. Kunskapen ska vidare ge en bild om homestaging är ett framtidsyrke som kommer att leva kvar på den svenska marknaden. LÄS MER

  4. 4. HOMESTAGING & PRODUKTPLACERING : - En lyckad affär?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Brandel; Frida Thorén; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Produktplacering har blivit erkänt som ett av våra mest effektiva marknadsföringsmedel. I dagsläget är det främst till film och underhållning vi associerar då vi hör begreppet. Detta fenomen går dock att generalisera även till andra områden och forum. Ett sådant skulle kunna vara en homestagad bostad. LÄS MER

  5. 5. Homestaging : en upplevelse av bostaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Lina Trogen; Therese Eriksson; [2009]
    Nyckelord :Homestaging; home staging; competition; peripheral business; additional services; experience marketing; the experienceroom; Homestaging; home staging; konkurrens; kringtjänster; tilläggstjänster; upplevelsemarknadsföring; upplevelserummet;

    Sammanfattning :  Syftet med denna uppsats är att belysa fenomenet homestaging i teori och praktik, med huvudinriktning på geografisk betydelse.   Begreppet homestaging skapades på 1970-talet i USA och har funnits i Sverige sedan slutet av 1990-talet, men det är först på 2000-talet som det har blivit ett allmänt begrepp. LÄS MER