Sökning: "Honest Emma"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Honest Emma.

  1. 1. Kommunikation och patientdelaktighet på akutmottagningen : En intervjustudie med sjuksköterskor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Emma Engqvist; Jenny Ljungblom; [2024]
    Nyckelord :Communication; Emergency department; Nurses’ perspective; Patient participation; Person-centered care; Akutmottagning; Kommunikation; Patientdelaktighet; Personcentrerad vård; Sjuksköterskeperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Akutmottagningen är en hektisk miljö med ett högt inflöde av patienter. Korta möten mellan sjuksköterska och patient är vanligt och beslut kan behöva fattas snabbt. Det är viktigt att kommunikationen och patientens delaktighet har en central roll i omvårdnaden. LÄS MER

  2. 2. Bemötande av anhöriga i samband med akuta dödsfall ur ett sjuksköterskeperspektiv : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Alexander Kings; Emma Johansson Englund; [2024]
    Nyckelord :Akuta dödsfall; allmän litteraturöversikt; anhöriga; bemötande; kommunikation; sjuksköterskan.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare forskning visar att anhöriga vill bli bemötta med empati och respekt i samband med ett akut dödsfall. Det är också viktigt för anhöriga att tydlig och rak kommunikation är grunden i bemötandet från sjuksköterskan. LÄS MER

  3. 3. Klimatkompensationsåtgärder i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi

    Författare :Ebba Lejonklev; Emma Persson; [2022]
    Nyckelord :Klimatkompensation; klimatneutralitet; LFM30; NollCO2; klimatpolitik; negativa utsläpp; grön marknadsföring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Med en växande kunskap om hur klimatet påverkas av byggbranschen för både företag och konsument växer också kraven på klimatkompensation och förbättrade åtgärder kring klimatavtrycken som görs. Företag utmanas mer av intressenter i samhället i sitt miljö- och klimatarbete vilket ställer högre krav på alla aktörer inom byggsektorn. LÄS MER

  4. 4. Trovärdigheten till influencers - en fråga om följarantal? : En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors upplevda trovärdighet till micro- respektive macro-influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Wennerholm; Frida Nilsson; Tilda Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Influencer marketing; macro influencer; micro influencer; credibility; Instagram; Influencer marketing; macro-influencer; micro-influencer; trovärdighet;

    Sammanfattning : I dagsläget använder allt fler företag influencer marketing, i form av betalda samarbeten, för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Influencers kan idag skapa unika och framgångsrika varumärken på sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Social responsibility in the digital era : Digital communication agencies social responsibility in digital channels

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Erik Ruiz Svensson; Emma Rådhall; [2019]
    Nyckelord :Digital Communication Agency; Digital Communication; Social Responsibility; CSR;

    Sammanfattning : Purpose and problem discussion: Nowadays, it is crucial to implement social responsibility to business operations to succeed as a business. Companies face increased demands from customers and stakeholders to show their actions regarding social responsibility. LÄS MER