Sökning: "Horisontellt-Vertikalt"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Horisontellt-Vertikalt.
1. Tre typer av förvärv och deras påverkan på budpremien
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Tre typer av förvärv och deras påverkan på budpremien Seminariedatum: 15 januari 2021 Ämne/kurs: FEKH89 Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Eric Bäckius, Theodor Detter, Viktor Sjögren Handledare: Anamaria Cociorva Nyckelord: Företagsförvärv, Budpremie, synergier, horisontella förvärv, vertikala förvärv, konglomerat, multipel-regressionsanalys, Europa. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och förklara hur typen av förvärv, uppdelat i horisontellt, vertikalt och konglomerat, påverkar budpremiens storlek vid publika företagsförvärv. LÄS MER
2. Marknadsföring i en mångkulturell värld
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka hur den nationella kulturen påverkar marknadsföringens utformning. Vi har använt oss av tre kulturella dimensioner – horisontell individualism, vertikal individualism samt vertikal kollektivism – för att se om det finns spår av de attribut som representerar de kulturella dimensionerna i marknadsföringen. LÄS MER