Sökning: "Hornbach"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Hornbach.

  1. 1. How weird elements in brand communication can strengthen brand intimacy.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yingting Zhang; Francesco Carlino; Undine Himmelsbach; [2021]
    Nyckelord :Brand Communication; Advertisement; Brand Identity; Brand Personality; Elements of Weirdness; Elements of Surprise; Brand Rejuvenation; Brand Positioning; Brand Intimacy; Brand Rhetoric.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of this paper is to explore “weird elements” as part of brand communication in relation to brand intimacy. To define the purpose more precisely, this paper will focus on four specific research questions with reference to the selected case examples: 1. Which message is conveyed? 2. LÄS MER

  2. 2. Får man bry sig om sina döttrar? - En undersökning av den svenska korrigeringsregelns innebörd och förenlighet med EU-rätten efter Hornbach-Baumarkt-domen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alice Baum; [2021]
    Nyckelord :skatterätt; EU-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : För att motverka skattebaserosion genom prissättning som avviker från marknadspris vid gränsöverskridande transaktioner mellan närstående företag har många stater implementerat nationella korrigeringsregler som förhindrar sådana transaktioner. Den svenska korrigeringsregeln återfinns i 14 kap. 19 § inkomstskattelagen (1999:1229), IL. LÄS MER

  3. 3. The effect of performance-based pay systems on job satisfaction and stress

    Master-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Jessica Janina Hornbach; [2013]
    Nyckelord :Performance-based pay; stress; job satisfaction; organizational justice; job control;

    Sammanfattning : Previous investigations regarding the health- and wellbeing-related outcomes of performance-based pay systems have been scarce and ambiguous so far. Considering the huge economic and organizational impact of stress-related health problems, it is important to further investigate this relation, including the impact of different variables that can help to explain the variation in the relationship between performance-based pay and job strain. LÄS MER

  4. 4. The components of successful sonic branding – A music marketing study of how to effectively reinforce the perception of brands by the creation of sound identities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Andersson; [2009]
    Nyckelord :sonic branding; sound identities; sonic logos; corporate identity; marketing aesthetics; branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : In this thesis, I address the potential success factors of sonic branding. By extensively examining sound identities and sonic logos, across all the possible phases of its creation and implementation; I am conducting this study with the ambition of finding, mapping and analyzing its potential success factors. LÄS MER

  5. 5. Byggvaruhuskedjors kravställningar på sina leverantörer En studie av bygghandeln i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Ekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Fransson; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; marknadskanaler; strategisk utveckling; värdekedjor; industriell försäljning; vertikal integration; industriella nätverk; interaktion; bindningar; industriella inköpsprocesser; återförsäljarkedjor; träindustrin; bygghandeln; byggvaruhuskedjor; byggmaterial; gör det själv marknaden; GDS-marknaden; dynamisk industriell miljö; strukturella förändringar; leverantörsrelationer; byggsystem; affärsutveckling; trävaror; systemförsäljning; systemintegratör; Bauhaus; Beijer Byggmaterial; Byggtrygg; Coop; Hornbach; Interpares; K-Rauta; Optimera; market channels; marketing channels; strategic development; mega-retailers; category-killers; value chains; industrial networks; interaction; purchase processes; retailers; forest industry; supplier relations; building systems; business development; supplier development; do it yourself; DIY-retailers; building material; building merchant; wood products; system integrator; system sales.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Denna studie utreder vilka funktioner och roller som byggvaruhuskedjor efterfrågar att deras leverantörer från träindustrin bör ha i marknadskanalen. Vidare förklaras hur dessa leverantörer bör agera för att möta dessa krav och förväntningar. LÄS MER