Sökning: "Hotel Reviews"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Hotel Reviews.

  1. 1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  2. 2. Risks and risk management in construction projects : A product life cycle approach

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Besluts-, risk- och policyanalys

    Författare :Björn Åberg; [2023]
    Nyckelord :Risk; Construction projects; Risk Management;

    Sammanfattning : The construction industry often operates with important and expensive projects that should meet deadlines and various regulations and at the same time avoid risks associated with the phases of the construction projects. This thesis reviews risks by a project life cycle (PLC) and the risk management used in construction projects by interviewing different construction project stakeholders such as hotel owners in Belgium and construction specialists. LÄS MER

  3. 3. Do reviews really affect your hotel decision? : A study about what impact reviews have on the consumers buying decision in the hotel industry.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Davidsson; [2023]
    Nyckelord :Hotel booking; Online reviews; Consumer decision making process; E-Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Background Today the hotel industry has become very digitalized compared to when there was only a travel catalogue to look in. Nowadays people search for information about hotels and read reviews from past guests online. There are different kinds of accommodations and lately it has become popular with shared services like Airbnb. LÄS MER

  4. 4. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  5. 5. Online reviews’ influence on purchase decisions within the Hotel Industry

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Martin Ström; Olivia Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behavior; Consumer perception; Purchase decision; Hotel industry;

    Sammanfattning : Research Question: How do online reviews influence purchase decisions among potential consumers within the Hotel Industry?  Purpose: The purpose of this research is to gain a deeper understanding about the impacts in which online reviews has on consumer behavior and their decisions to actively select and purchase service from different hotels. The authors are striving to find answers to whether online reviews obtaining information about positive customer experiences within the hotel industry has a noticeable impact on the decisions made by customers. LÄS MER