Sökning: "Hotel room"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Hotel room.
1. How digitalization and package deals can be measured and compared for hotels in the tourism sector : A comparative study of hotels in the counties of Halland and Kalmar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Tourism plays a crucial role in driving economic growth and regional development for countries worldwide as well as spurring economic growth in counties within regions. This thesis delves into the unexplored potential of two Swedish counties, Halland and Kalmar, as tourist destinations. LÄS MER
2. The Permanent Hotel : A machine-made landscape with a man-made culture
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Arkitekthögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Architecture should strive to become an architectural prototype that brings forth collective value and culture through community cohesion, bringing together different groups of people and cultures. Thus, preventing the dilemma of gaps between the different interests, the reason for divided communities. LÄS MER
3. IS THERE ROOM FOR HIGH TECH IN A HIGH TOUCH INDUSTRY? AN EXPLORATORY STUDY ON ADOPTION OF SOCIAL ROBOTS IN THE HOTEL INDUSTRY
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : This master thesis explores the possibilities of social robot adoption in the hotel industry. Social robots represent a new product group, a radical innovation, that has yet not seen commercialization in the hotel industry in Sweden. LÄS MER
4. Predicting hotel cancellations using machine learning
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Room cancellations is a big challenge for the hotel industry since the number of guest affects the whole operational setup. The purpose of the thesis is to predict hotel cancella-tions using machine learning and analyse which factors have the most influence. LÄS MER
5. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER