Sökning: "How Was School Today prototype"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden How Was School Today prototype.

  1. 1. Psykisk ohälsa i grundskolan : Design för att förebygga psykisk ohälsa hos grundskoleelever

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Linn Otendal; [2022]
    Nyckelord :Mental illness; primary school; sensitive target group; user-centered design; product design; Psykisk ohälsa; grundskola; känslig målgrupp; användarcentrerad design; produktdesign;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är ett växande problem i dagens samhälle, inte minst bland barn och unga. Tidigare forskning visar på vikten av att fokusera på att förebygga detta i tidig ålder då det har visat minska förekomsten av psykiska besvär. LÄS MER

  2. 2. Avläsning av bränsle med hjälp av ljus : En tillbehörsprodukt för motorsågar

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Tekniska Högskolan

    Författare :Daniel Flyckt; Oscar Da Silva Lernstål; [2019]
    Nyckelord :Product development; design; mechanical engineering; chainsaw; readability; fuel; fuel level; Produktutveckling; maskinteknik; avläsning; motorsåg; design; bränslenivå; ljusdesign; ljus;

    Sammanfattning : This report deals with a thesis in product development and design. This degree project was a final course on the program "Mechanical Engineering - Product Development and Design" at Jönköping University - School of engineering, and was conducted together with Husqvarna Group AB. LÄS MER

  3. 3. Implementation av en vibrotaktil alarmklocka : Undersökning av lämpliga input-signaler och parametrar för ett behagligt och alert uppvaknande och tillhörande utvecklingskostnader

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Torbjörn Oliveira Lunå; [2018]
    Nyckelord :REM - rapid eye movement; embedded systems; traffic safety; calculations; tactile stimulation; REM - rapid eye movement; inbyggda system; trafiksäkerhet; kalkyler; taktil stimulering;

    Sammanfattning : Att köra fastän trötthet upplevs är en erkänd trafikfara. Om en förare idag kör när denne är trött klassas det som vårdslöshet i trafiken. Dock är det nästan omöjligt att vid en olycka påvisa att olyckan skedde för att en förare var trött. LÄS MER

  4. 4. A case study of aided story telling : Comparing the Step-by-Step™ with the How Was School Today Prototype

    Magister-uppsats, Logopedi

    Författare :Jennifer Menjivar Dominguez; Karolina Yläneva; [2010]
    Nyckelord :How Was School Today prototype; Step-by-Step™; narrative ability; story telling; conversation analysis; complex communication needs; questions; gaze; How Was School Today-prototypen; Step-by-Step™; narrativ förmåga; berättande; samtalsanalys; komplexa kommunikativa behov; frågor; blickriktning;

    Sammanfattning : The main purpose of this study was to compare how the Step-by-Step™ (S-b-S) and the newly developed How Was School Today (HWST) prototype can support participation in narrative activities for a 10-year-old boy with complex communication needs (CCN) when he interacts with two typically developed peers. The researchers wanted to find out how the use of the different communication aids affected interaction. LÄS MER