Sökning: "Huldt"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Huldt.
1. Motståndskraft – I ett inledande och avgörande skede : Framväxten av en ny organisatorisk fördel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie utforskar hur motståndskraft, ett koncept inom krishantering, tar sig uttryck inom en organisation i praktiken och om arbetet med att utveckla motståndskraft medför organisatoriska fördelar. Studien undersöker motståndskraft genom att skapa en analysmodell som arbetsklädesföretaget Fristads analyseras genom. LÄS MER
2. Bara i förefinit position : Ett undantag i svenskans V2-struktur
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Examining correlations between using video streaming services and English language proficiency : A study of upper secondary school learners in Sweden
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : Streaming video services have been ingrained into everyday life among Swedish teens, and the media content is often considered to benefit English language learners. The present study aims to verify that elevated English language proficiency and avid consumption of online streaming media appear synchronously in upper secondary school students. LÄS MER
4. Urban form, public life and social capital : a case study of how the concepts are related in Calabria, Italy
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : The aim of this thesis isto investigate the urban structure of two Italian towns based upon physicalstructure and social function. The towns are Bova and Bova Marina in theancient Greek part of Calabria, Area Grecanica. LÄS MER
5. The reason to reason
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Uppsatsen baseras på designexperiment av undervisning med syftet att uppmuntra till kreativa resonemang. Studien genomfördes som ett antal undervisningstillfällen då närvarande elever presenterades för ett problem eller en frågeställning som inte var formulerad eller kunde lösas på samma sätt som typuppgifterna i läroboken. LÄS MER