Sökning: "Human Service Organisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden Human Service Organisationer.

  1. 1. HR-transformation: Det värdeskapande HR-arbetet? : En HR-transformation ur två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Frida Axelsson; Jennifer Fix Olsson; [2023]
    Nyckelord :HR-transformation; shared service; reorganization; and effects of HR- transformation; HR-transformation; shared service; omorganisering och effekter av HR- transformation;

    Sammanfattning : Human Resources arbetet har präglats av ständiga förändringar och ställt krav på organisationers anpassning till utvecklingen vilket främst skett genom framtagna modeller. Konceptet HR-transformation och modellen shared service har fått stort genomslag i Sverige där fokuset varit på att centralisera och effektivisera HR-arbetet. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Stock Management Efficiency at Excillum AB

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Clive Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Safety Stock; Inventory Management; Stock Management; EOQ; Order Quantity; Reorder Point; Inventory Optimisation; Inventory control; MTO; Customer order time; Lead time; Demand; Säkerhetslager; Lagerhantering; Lagerhantering; EOQ; Orderkvantitet; Återbeställningspunkt; Lageroptimering; Lagerkontroll; MTO; Kundordertid; Ledtid; Efterfrågan;

    Sammanfattning : This thesis work aims to improve the stock management system of Excillum AB, a Stockholm-based company that specializes in high-performance X-ray sources. The current stock management system has limitations, resulting in gaps when managing the inventory. LÄS MER

  3. 3. Går det att lita på ChatGPT? En kvalitativ studie om studenters förtroende för ChatGPT i lärandesammanhang

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Alexandra Härnström; Isak Eljas Bergh; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Generative AI; LLM; NLP; ChatGPT; GPT-3; GPT-3.5; Trust; Educational context; Language technology; Large language models; Information retrieval; Artificiell intelligens; Generativ AI; LLM; NLP; ChatGPT; GPT-3; GPT-3.5; Förtroende; Lärandesammanhang; Språkteknologi; Stora språkmodeller; Informationsinhämtning;

    Sammanfattning : Världens tekniska utveckling går framåt i snabb takt, inte minst när det kommer till ”smarta” maskiner och algoritmer med förmågan att anpassa sig efter sin omgivning. Detta delvis på grund av den enorma mängd data som finns tillgänglig och delvis tack vare en ökad lagringskapacitet. LÄS MER

  4. 4. “Det saknas bitar av ett pussel för att integrationen ska bli bra” : - En kvalitativ studie om handläggarens upplevelser av sitt handlingsutrymme inom Arbetsförmedlingens etableringsprogram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Emma Larsson; Felizia Shin; [2023]
    Nyckelord :social work; immigration; new arrivals; labour market; socialt arbete; etableringsprogram; Arbetsförmedlingen; integration; nyanlända;

    Sammanfattning : Utrikes födda befinner sig i en utsatt situation på den svenska arbetsmarknaden och uppvisar en betydligt lägre sysselsättningsgrad än inrikes födda. Syftet med studien är att utifrån handläggares perspektiv undersöka vilka möjligheter och hinder de upplever i arbetet med nyanlända inom Arbetsförmedlingens etableringsprogram. LÄS MER

  5. 5. Hur kan chatbotar designas för att stödja känslan av mänsklig kontakt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Erika Rönnbäck; [2022]
    Nyckelord :Chatbot; Human Contact; Avatar; Customer Service; Chatbot; Mänsklig kontakt; Avatar; Kundtjänst;

    Sammanfattning : Kundtjänster har länge drivits av människor, under de senaste åren har det övergått till att utvecklas till en mer teknikdriven process. För många organisationer är virtuella chatbotar det första steget i interaktionen med en kund vilket gör att det blir viktigt att förstå hur chatbotarna påverkar användaren. LÄS MER