Sökning: "Human perception"
Visar resultat 6 - 10 av 957 uppsatser innehållade orden Human perception.
6. Säker i det digitala landskapet : En studie om betydelsen av internutbildning inom cybersäkerhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Digitaliseringens framsteg ökar organisationers sårbarhet mot cyberhot och konsekvenserna vid attacker kan bli mycket kostsamma. Trots starka tekniska skydd lämnas organisationer sårbara på grund av den mänskliga faktorn. Säkerhetsmedvetenhet bland anställda blir därför avgörande för en organisations överlevnad. LÄS MER
7. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER
8. Salt och Peppar : En läsning av Toni Morrisons novell Recitatif utifrån det teoretiska perspektivet dekonstruktion
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In this paper I’m studying Toni Morrison’s short story Recitatif (2022) through the perspective of deconstruction. I theorise about conceptual meanings and differences that occur and can be found in structures. LÄS MER
9. Att påverka utan att märkas – om EU:s reglering av AI-driven subliminal teknik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : In the EU proposal for a regulation laying down harmonised rules on artificial intelligence (AIA), article 5.1.a forbids the use of AI systems deploying subliminal techniques. LÄS MER
10. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER