Sökning: "Humanistic Management"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Humanistic Management.

  1. 1. Ekonomidirektörens roll för ett lyckat företagsförvärv : En kvalitativ studie om affärsledarskap i förvärvsprocessen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fanny Olsson; [2023]
    Nyckelord :M A; CFO; Företagsförvärv; Affärsledarskap; Ekonomidirektör;

    Sammanfattning : Abstract Master Thesis (4FE18E), Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University in Växjö, Spring 2023 Titel: The CFO’s role for a successful acquisition A qualitative study of business leadership in the acquisition process Background & problem: An acquisition is created when a company buys another company through a negotiation that meets certain technical, financial and legal criterias. There are three different types of acquisitions which are horizontal, vertical and cross-border, all of which have different purposes and underlying motives. LÄS MER

  2. 2. "Be fit, my age, big c**k": Engagements with Hegemonic Masculinity, Hetero(homo)normativity and Discrimination among Queer Male Dating App Users in Malmö and Copenhagen - A Thematic and Summative Content Analysis

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Aaron West; [2023]
    Nyckelord :MSM dating apps; hegemonic masculinity; heteronormative; homonormative; misogyny; body shaming; racism; queer digital geographies; self- re presentation; online disinhibition.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This exploratory research addresses a significant gap in feminist, cultural, and digital geographies by examining the geographic variations of how hegemonic masculinity, hetero(homo)normativity and discrimination is exhibited by MSM dating apps users in two distinct city contexts. Drawing from a post-structuralist humanistic perspective, the study explores how dominant ideologies shape exclusionary online queer spaces made unique by digital placemaking. LÄS MER

  3. 3. Ledarskap Och Lärande Inom Säljbranschen : En intervjustudie utifrån ledares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Arnfeldt; Jannica Strömberg; [2021]
    Nyckelord :leadership; learning; workplace learning; leadership for learning; ledarskap; lärande; arbetsplatslärande; ledarskap för lärande;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt hur ledare i säljorganisationer beskriver att de skapar förutsättningar samt vilka strategier de använder sig av när det kommer till medarbetarnas lärande och utveckling. Vidare har vi undersökt hur ledarna beskriver sig själva i relation till medarbetarnas lärande och utveckling samt vad lärande har för betydelse för organisationen. LÄS MER

  4. 4. I takt med tiden : En undersökning av New Labours kulturpolitik och den nya politiken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :David Sindmark Hörnfeldt; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the cultural policies of the New Labour government led by Tony Blair. This is achieved by looking at the study All Our Futures, presented in 1999, and the speech by Tony Blair in 2007 at the Tate Museum in London. LÄS MER

  5. 5. Talent Management - konkurrensfördel eller en strategi för att passa in? : En fallstudie i tillverkningsindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Dawn Kardirsson; Malin Johansson; [2019]
    Nyckelord :Talent Management; Talent; Strategy; Neo-institutionalism; Industry; Context; Talent Management; Talang; Strategi; Nyinstitutionell teori; Bransch; Kontext;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens kunskapsbaserade ekonomi är de mänskliga resurserna en viktig tillgång för att öka konkurrensfördelarna och för att få ett försprång på marknaden. Talent Management är ett koncept som handlar om att attrahera, utveckla och behålla talanger, och som anses vara konceptet som underlättar arbetet med vad som efterfrågas på marknaden. LÄS MER