Sökning: "Humorous"

Visar resultat 6 - 10 av 105 uppsatser innehållade ordet Humorous.

  1. 6. Nöjesjournalistikens medierapportering av elitpersoner : En kvalitativ textanalys av hur män och kvinnor framställs i medier

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Vilma Landin; [2023]
    Nyckelord :Genus; nöjesjournalistik; elitpersoner; makt; gestaltning; medielogiken; dagordning;

    Sammanfattning : The purpose of the essay is to study the media reporting of elite people in Swedish entertainment journalism, based on a gender perspective. To investigate the phenomenon: How media contribute to consolidating or challenging gender roles in society. The study is a case study of the 2022 defamation trial between actors Amber Heard and Johnny Depp. LÄS MER

  2. 7. “Breaths of Joburg” – One Play, Multiple Perceptions : A Johannesburg Literary Site-Specific Theatre Pilot Project

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kerstin Tschernigg; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication for Development; South Africa; Johannesburg; Breaths of Joburg; Participatory Theatre; Perception Study;

    Sammanfattning : This thesis examines the perception of the city of Johannesburg through a participatory theatre pilot project titled “Breaths of Joburg”. It looks at how different stakeholders, such as the performance director, professional and student actors, as well as the writers who inspired the texts used as a basis for the theatre, the live audience as well as the social media audience perceived Johannesburg and whether their perceptions changed after experiencing the play. LÄS MER

  3. 8. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  4. 9. An analysis of fansubbing in Zettai ni Waratte wa Ikenai: airport 24 ji

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Markus Ryuken; [2023]
    Nyckelord :Japanese; translation; subtitling; gaki no tsukai; owarai; fansub;

    Sammanfattning : Looking at Japanese media online, one often finds comments such as "crazy Japan" from international viewers in the comment section. A quick search on YouTube forJapanese comedy would give an understanding of the origin of this statement. Japanese humour contains many unconventional concepts, and Japanese stand-up comedy is no exception. LÄS MER

  5. 10. To Laugh or Not to Laugh in Class, that is the Question : Functions of and attitudes towards humour in three different second language classrooms in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Cia Strandsten; [2023]
    Nyckelord :Classroom; Humour; Humour theories; Second language learning; Teaching; Positive; Negative;

    Sammanfattning : The aim of the present study is to explore humour in English language education further by investigating three Swedish upper-secondary teachers’ experiences of and attitudes towards humour in an L2 language classroom, and what types of humour are used, if any, in these teachers’ lessons. The data is collected qualitatively through three observations and three interviews. LÄS MER