Sökning: "Hur fungerar tidig läsinlärning i teori och praktik"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Hur fungerar tidig läsinlärning i teori och praktik.

  1. 1. Hur fungerar tidig läs- och skrivinlärning i teori och praktik? : Hur förhåller sig detta till läroplanen, Lpo 94?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Karolina Hanebrink; [2007]
    Nyckelord :läsinlärning skrivinlärning svenska arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med detta arbete har varit att undersöka hur lärare arbetar med tidig läs- och skrivinlärning, hur det praktiska förhåller sig till det teoretiska och slutligen hur deras arbete ställer sig i förhållande till styrdokumenten, det vill säga dagens läroplan. Detta arbete berör även svenskundervisningens historiska utveckling, kortfattad definition av läsning och skrivning, arbetsmiljö, teorier om inlärning och olika arbetsmetoder. LÄS MER