Sökning: "Hur marknadsföring påverkar konsumenterna"
Visar resultat 1 - 5 av 88 uppsatser innehållade orden Hur marknadsföring påverkar konsumenterna.
1. Individanpassad marknadsföring : En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring ur ett integritetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Individanpassad marknadsföring blir ett allt mer kraftfullt verktyg för företag. Den fortsatta framväxten av digitala medier leder till en ökad insamling av konsumenters persondata som används för att skräddarsy individuella erbjudanden. LÄS MER
2. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER
3. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER
4. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER
5. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER