Sökning: "Hur sociala medier utvecklar"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Hur sociala medier utvecklar.
1. Att våga dela med sig : Användning och delning av information om depression på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Biblioteks- och informationsvetenskapSammanfattning : Social media is today used in Sweden by 88% of the population. On social media platforms discussions of mental health take place, which can be seen as problematic, because of the risk of misinformation being spread. On the other hand these discussions can create connection and provide strategies to individuals struggling. LÄS MER
2. TWEENIES SOCIALA INTERAKTION ONLINE - en systematisk litteraturöversikt av empiriska studier
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Barn och unga spenderar stor del av sin vakna tid på nätet. Det är där de umgås med vänner och utvecklar betydande delar av sin identitet och sociala kompetens. LÄS MER
3. Sex säljer! Sexualisering av kvinnan inom digital marknadskommunikation : En studie med modebranschens fast fashion-segment i fokus
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan långt tillbaka i tiden har sexualisering använts inom marknadsföring som ett strategiskt verktyg för att öka och bibehålla konsumenters uppmärksamhet. Numera har digitaliseringen av marknadskommunikation lett till att konkurrensen om konsumenters uppmärksamhet är hårdare än någonsin. LÄS MER
4. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER
5. Hotellens gissningslekar: En studie om crowdsourcing och värdeskapande i hotellkontexter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vår studie undersöker hur värdesamskapande och förväntningar både uppstår och hanteras i en hotellkontext. Genom intervjuer och dokumentanalyser granskar studien varför dessa processer ser ut som de gör. Vi kommer fram till att hotells hantering av gästers förväntningar och utveckling av värdeerbjudanden är en gissningslek. LÄS MER