Sökning: "Huvudinstrument"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade ordet Huvudinstrument.
21. Bråk – värt en kamp : Bristande förkunskaper i bråkräkning hos gymnasieelever och lärares strategier för att hantera dessa brister
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Denna studie har granskat nedanstående frågeställningar, där punkt 2 varit i huvudfokus. 1. LÄS MER
22. Pop/rock-ensemblens möjligheter och begränsningar. En studie om fyra gymnasieelevers upplevelser av ensembleundervisning ur ett genusperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The study examines students’ conception of ensemble class at Arts Program/Music (ES) in upper secondary school in Sweden from a gender perspective, such as sex connected to choice of instrument and claiming space, linked to learning limitations and opportunities. The pop / rock genre dominates music education in Sweden (Skolverket, 2015), like the ensemble groups I have studied, hence perspectives on how gender relates to popular music have been implemented in the study. LÄS MER
23. "Det här är min grej nu" : En kvalitativ studie om gitarrelevers relation till gitarren utifrån bakgrund, identitetsskapande och möjlighetshorisont
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur gitarrelever på gymnasiet upplever sin relation till gitarren och hur den kan influera deras identitet, självbild och framtidsvision – möjlighetshorisont. Fem kvalitativa intervjuer har genomförts med gymnasieelever på estetiska programmet som alla hade gitarr som huvudinstrument. LÄS MER
24. Strävan att bli bättre - En studie om gymnasieelevers övningsvanor inom pop/rock
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The study examines practice strategies and views on practicing in high school students, with main instruments guitar or drums in the pop/rock genre. Through qualitative interviews the study covers how the students define practicing, how they practice, and why they practice. LÄS MER
25. "När man väl är inne i svängen är det svårt att sluta" : En enkätstudie om motivation hos musikhögskolestudenter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka vilka motivationsfaktorer som varit viktiga för musikhögskolestudenter när det gäller musikutövande och musikstudier. Syftet är även att undersöka om några samband finns gällande kön, huvudinstrument och genre i relation till motivationsfaktorerna. LÄS MER