Sökning: "Hyper reality"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Hyper reality.

  1. 11. ”Man vill ju få lite wow-effekt” : En fokusgruppsstudie om identitet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Natasha Hakami; Cecilia Lindell; [2016]
    Nyckelord :Instagram; Identity; Focus group interviews; Hyper - reality; Goffman; Instagram; Identitet; Fokusgruppsintervjuer; Hyperrealitet; Goffman;

    Sammanfattning : This thesis examines Instagram users and how they create an identity, and their interaction with other users. The aim of this study is to understand what we do with Instagram and what Instagram does with us in our everyday lives, and what the effects of the medium entails. LÄS MER

  2. 12. Cirkeln och Jordskott som platsmarknadsföring : Från berättelse till verklighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Rohdin; Diana Ellmark; [2016]
    Nyckelord :Turism; Platsmarknadsföring; Film- och litteraturturism; Övernaturliga fenomen; Popkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att förstå hur man kan marknadsföra en destination med hjälp av film och litteratur inom en viss genre. I uppsatsen undersöks två fallstudier; Sala och Fagersta om hur de använder eller kan använda filmen Cirkeln samt serien Jordskotti deras platsmarknadsföring. LÄS MER

  3. 13. Postmoderniara : En revy över en postmodern idévärld i Harry Martinsons Aniara

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Ämnesforskning; Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Klas Almroth; [2014]
    Nyckelord :Aniara; Harry Martinson; Postmodernism; Jean Baudrillard; Simulacrum; Hyper reality; Jean-François Lyotard; Metanarrative; Unreliable narrator; Aniara; Harry Martinson; Postmodernism; Jean Baudrillard; Simulacrum; Hyperverklighet; Jean-François Lyotard; Metanarrativ; opålitlig berättare;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar belysa hur Harry Martinsons Aniara (1956) förebådar postmodernismen trots att verket är rotat i den modernistiska traditionen. Analysen tar upp två aspekter med fokus på innehåll och berättarteknik där verket visar prov på en postmodern idévärld. LÄS MER

  4. 14. World of Warcraft och kristen tro : En studie om personer med kristen tro och deras upplevelser i onlinespelet World of Warcraft

    M1-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :David Gustafsson; [2013]
    Nyckelord :World of Warcraft; Datorspel; Kristendom; Populärkultur; intervjuer; Postmodernism;

    Sammanfattning : ABSTRACTTitle: World of Warcraft and Christian Faith - A Study of People with Christian Faith and Their Experiences of the Online Game World of Warcraft.Author: David GustafssonThe purpose of this essay is to examine the relation between Christian Faith and the Massively Multiplayer Online Role Playing Game World of Warcraft. LÄS MER

  5. 15. Medvetenhet om risker och konsekvenser med dataspelande bland ungdomar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Azra Santic; Alina Berkovskaia; [2012]
    Nyckelord :Computer game; addiction; risks; environment; strategies; Dataspel; beroende; risker; omgivningen; strategier;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att belysa problematiken kring dataspelsberoende och ta reda på hur unga män (killar) förhåller sig till detta. Vi ville ta reda på hur de ser på risken för att bli beroende på ett negativt sätt av att spela dataspel. LÄS MER