Sökning: "Hyperactive behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Hyperactive behavior.
1. "Jag klarar inte av såna barn" : En vetenskaplig essä om kunskap, tid och känslan av att inte räcka till när det kommer till barn med utmanande beteende
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I den här essän har jag utgått från ett dilemma från verkligheten. Som jag uppfattar som svårt. Det handlar om barn i gråzonen med extra behov av stöd. De här barnen ser jag som en pedagogisk utmaning och de utmanar min kompetens dagligen. LÄS MER
2. Hyperactive Behavior and Participation in Social Play in a Swedish Preschool Context : A Cross-Sectional Study
Master-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : The present thesis sought to compare participation in social types of play of children with and without hyperactivity in a Swedish preschool context. Based upon observational design of cross-sectional type, this study was built on a secondary analysis of data collected within two previous research projects that were merged into one dataset. LÄS MER
3. Skolsköterskors erfarenheter av att arbeta med barn som har ett hyperaktivt beteende och/eller uppmärksamhets-svårigheter
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
4. Lämplighetstester på hundar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : För att avgöra om en hund är lämplig att arbeta som tjänstehund inom försvarsmakten och polisen måste hunden klara av lämplighetstesterna (L-testerna). L-testerna är till för att bedöma hundens mentala egenskaper. I genomförandet av L-testerna utsätts hunden för olika situationer för att ”locka” fram reaktioner. LÄS MER
5. Father, Mother, and Teacher Concordance and its Implications on Diagnosing ADHD and its Dimensions: A Twin Study
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Background: In order to diagnose children with ADHD, the DSM-IV measures inattention (IA) and hyperactivity/impulsivity (HI) behavior in the context of significant impairment social and academic function. In order to diagnose, symptoms must be present in two different setting, which is commonly established in terms of home and school behaviors with the help of parent and teacher reports. LÄS MER