Sökning: "ICA Maxi Karlstad"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ICA Maxi Karlstad.

  1. 1. Målmedvetenhet i butiker : Hur konkreta och abstrakta uppdrag påverkar konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Martin Hult; Rasmus Dahlgren; [2013]
    Nyckelord :konsumentbetende; marknadsföring; eye-tracking;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur konkreta och abstrakta uppdrag påverkar konsumenters köpbeteende i livsmedelsbutiker. Genom en kvantitativ studie på Ica Maxi i Karlstad undersöktes hur uppdragets karaktär påverkar faktorer som antal observationer, spenderad tid i butiken samt antal produkter i varukorgen. LÄS MER

  2. 2. In-store promotion : Hur förhåller sig konsumenter till digitala skärmar i butiksmiljön?

    Master-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Stefan Orbaum Fredriksson; Marcus Olsson; [2012]
    Nyckelord :in-store promotion; digitala skärmar; eye-tracking; ögonspårning; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att se hur vida digitala skärmar är ett effektivt promotionverktyg, och hur konsumenternas beteende är relaterade till denna typ av in-store promotion. Genom en explorativ studie som genomfördes på Ica Maxi Karlstad undersöktes detta fenomen med hjälp av ögonspårning och enkäter. LÄS MER

  3. 3. Köpbeteende ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Helene Karlsson; Frida Mårtensson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Something that is common to all people is that everyone is in need of food. However, people may differ about the choice of brand and the motives for the purchase. In the essay enables the reader to study if the purchasing behaviour may differ between the sexes, which also respond to the essays purpose. LÄS MER

  4. 4. Är allt butiksbakat bröd bake-off? : En studie om att ändra förutfattade meningar.

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Rattfelt; Åsa Sjöstrand; [2010]
    Nyckelord :Bröd; ICA; Marknadsföring; Sinnesmarknadsföring; inköpsvaror; marknadsföring i butiksmiljö;

    Sammanfattning : Problemformuleringen i denna uppsats har framställts på uppdrag av ICA Maxi Karlstad. De upplever att deras kunder inte är medvetna om att ICA Maxi erbjuder ett bageri i sin butik, där sex bagare bakar allt bröd från grunden. LÄS MER

  5. 5. Gåvans påverkan på konsumenten

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Nathalie Qveflander; Erika Johansson; [2009]
    Nyckelord :reciprocitet; lojalitet; relation; kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om konsumenten påverkas av att få en gåva av handlaren. De hypoteser som undersöks är om nivån av kundtillfredsställelse ökar, om konsumenten handlar för en större summa pengar, om relationen stärks och om lojaliteten ökar när konsumenten får en gåva av handlaren. LÄS MER