Sökning: "ICA differentiering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ICA differentiering.

  1. 1. Packaging design and consumer response – an evaluation of design characteristics in the private label lower price tier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Åsa Ericson; Merima Mesic; [2016]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; lågpris; egna varumärken; konsumentreaktioner; stildrag; grafisk design; dagligvaruhandeln; livsmedel;

    Sammanfattning : Allt fler dagligvarukedjor erbjuder produkter vid sidan av leverantörernas, dessa säljs under ett flertal egna varumärken som delas in i olika prissegment. Med det ökade utbudet av varumärken blir konsumenterna allt mer selektiva vilket ställer högre krav på en tydlig differentiering för att varumärkena ska kunna konkurrera och nå målsegmentet. LÄS MER

  2. 2. Personanpassade erbjudanden : finns det ett intresse i kläd- och modebranschen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Fanny Johansson Thalin; Evelina Höglund; [2012]
    Nyckelord :consumer club; personalized offers; marketing; integrity; integritet; kundklubb; personanpassade erbjudanden; marknadsföring;

    Sammanfattning : Då konkurrensen mellan företag inom kläd- och modebranschen är hög erbjuder mångaföretag kundklubbar och lojalitetsprogram till sina kunder. Kundklubbar ska vara ett sättför företag att differentiera sig, men blir det en differentiering när de flesta företagerbjuder sina kunder liknande kundklubbar och lojalitetsprogram?För att differentiera sig har företag inom branschen utvidgat sina kundklubbar ochlojalitetsprogram, men med åtgärder som de flesta företag kan använda inom branschen,vilket gör att differentieringen uteblir. LÄS MER

  3. 3. Supply Chain Management och differentiering i dagligvarubranschen : ur de små till medelstora butikernas perspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Mimmi Linnå; Annie Persson; [2011]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Efficient Consumer Response; SME:s; dagligvarubranschen; differentiering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det senaste decenniet har allt fler stormarknader och lågprisbutiker öppnat vilket har lett till att de mindre livsmedelsbutikerna blivit utsatta för större konkurrens. Parallellt med att stormarknaderna tagit marknadsandelar i dagligvarubranschen har även större fokus riktats mot ökat samarbete och informationsdelning i försörjningskedjan, så kallat Supply Chain Management (SCM). LÄS MER

  4. 4. Scanna rätt - det tjänar ni på!

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Dahlberg; Elisabeth Falcini; [2007-01-31]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Detaljhandelns betydelse för samhällsekonomin är omfattande. Ungefär hälften av Sveriges BNP går till privat konsumtion och under år 2005 handlade svenskarna varor för 1284 miljarder kronor, varav en tredjedel gick till detaljhandeln. LÄS MER

  5. 5. Den lilla butikens kamp mot de perifera jättarna : En analys av ICA Supermarket Torgkassens miljöprofilering och dess styrka

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Löthman; Bilén Daniel; [2007]
    Nyckelord :Differentiering; miljöprofilering; konkurrensstrategier; ICA Supermarket Torgkassen AB; dagligvaruhandel.;

    Sammanfattning : Stora köpcentrum i utkanter av städer drar till sig innerstadens kunder då de erbjuder lägre priser. Detta ökar pressen på mindre, centralt belägna butiker då de riskerar att konkurreras ut och därmed hotas även utvecklingen av städers centrum. LÄS MER