Sökning: "ICA marknad"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden ICA marknad.
1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER
2. "Alla kan göra något. Det här gör vi." : En livsmedelskedjas diskursiva konstruktion av hållbarhet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Enligt teorier om den moderna samhällsordningen präglas dagens marknadskommunikation av varumärke och identitet. Produkter tillskrivs betydelse och individen förverkligar sig själv genom sin konsumtion. LÄS MER
3. E-livsmedel : Barriärer och främjande faktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : First of all, we want to inform the readers that this thesis is written in Swedish before addressing the abstract.The possibility to buy groceries online has been a possibility since 1996 in Sweden, but the growth of the service did actually begin a few years ago. LÄS MER
4. Self-Scanning Services in Food Retail : An Investigation on how Self-Scanning Services are adopted in the Swedish Food Retail Environment from a Service Fascination Perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The retail industry is a competitive environment moving towards being rather service-oriented than product-oriented. It is hence essential for businesses to comprehend the market and act accordingly to differentiate themselves. A way of gaining competitive advantage and engage consumers is to invest in innovative technology. LÄS MER
5. Nischbanker - potentiella dynamikskapare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : The banking industry is a fundamental part of the economy in Sweden. Despite its importance, the competition and the concentration level within the Swedish banking sector is relatively unexplored. This paper aims to examine the development of the concentration level in the Swedish banking sector during a period of ten years, 2003 to 2013. LÄS MER