Sökning: "ICA-butik"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet ICA-butik.

  1. 1. CSR - vilja eller krav från samhället? : En komparativ studie mellan Ica & Coops hålllbara utveckling

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jennifer Bahadori; Jesper Kjellsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; hållbar utveckling; kommunikation; miljö; ansvar;

    Sammanfattning : Undersöka och analysera en Ica butik och en Coop butik genom intervjuer, för att se och jämföra skillnader och likheter. ... LÄS MER

  2. 2. EN STUDIE OM MATSVINN HOS KONSUMENTER SOM HANDLAR FÄRDIGA MATKASSAR ONLINE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Oscar Rosdahl; Carl Åberg; [2018]
    Nyckelord :matsvinn; matkassar; matkasse; food waste;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund Hushållen står idag för den största mängden matsvinn och andelen livsmedelsinköp online ökar för varje år. En stor del av konsumenternas livsmedelsinköp online är matkassar bestående av färdiga middagslösningar med recept och tillhörande livsmedel. LÄS MER

  3. 3. Miljömedvetenhet och beteende vid konsumtionen av bärkassar i livsmedelsbutiker : En enkätstudie

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Maryan Bouraleh; Elsa Forsgren; [2018]
    Nyckelord :grocery bags; value-action gap; plastic bags; paper bags; environmental bags; bärkassar; value-action gap; plastpåsar; papperspåsar; miljökassar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker konsumenternas beteende vid köp av bärkassar i livsmedelsbutiker. Konsumtionen av bärkassar är ett problem på flera sätt, denna rapport kommer undersöka konsumenternas kunskap om resurs och energiåtgång vid tillverkning, miljömedvetet beteende och konsumenternas förslag till beteendeförändring vid konsumtion av bärkassar. LÄS MER

  4. 4. Rätt plåster i rätt tid : En fallstudie av ICAs krishantering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Gustafsson; Niklas Johansson; [2017]
    Nyckelord :Crisis; Crisis Management; Brand; Brand Equity; SCCT; Communication; Kris; Krishantering; Varumärke; Varumärkeskapital; SCCT; Kommunikation;

    Sammanfattning : This study examines how the grocery retail company ICA handle their communication in store during a crisis and how they manage it efficiently. With contributions from theories and models from the field of crisis management this study examines how these are implemented in practice. LÄS MER

  5. 5. Sambandsexponering - En studie om hur butiker inom dagligvaruhandeln arbetar med exponering av kompletterande produkter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Tysklind; Melissa Rutgersson; [2014]
    Nyckelord :Sambandsexponering; exponering; butiksmarknadsföring; kompletterande varor; ICA;

    Sammanfattning : Sambandsexponering av produkter handlar om att placera kompletterande varor tillsammans för att uppmuntra kunder till att göra kompletterande köp. En av svenskarna uppskattad matkategori som består av många kompletterande produkter är texmex. LÄS MER