Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 611 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER
2. Varför väljer anställda att stanna i en organisation? : Hur en stor svensk organisation med låg personalomsättning aktivt arbetar för att bibehållande anställda
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Då arbetsmarknaden numera kännetecknas av en hög rörlighet, där individer som ofta byterarbete, behöver organisationer förstå varför anställda väljer att stanna kvar. Syftet med studienär att öka förståelsen för varför anställda väljer att stanna i en organisation samt att dra lärdomarfrån hur en organisation aktivt arbetar med bibehållandet. LÄS MER
3. Different locations, same destination : Creating a sense of belonging in hybrid work environments.
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Covid-19 made working from home more accessible, and even after the pandemic is over, numerous organizations in Sweden have made the choice to continue work from home through so-called hybrid work models. This study is done in a co-creation with a large Swedish retail company, ICA that uses the hybrid model. LÄS MER
4. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER
5. Havredryckens visuella uttryck : En kvantitativ och beskrivande studie av den svenska marknadenshavredrycksförpackningar
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Havredryck har fått ett stort uppsving på senare år med en bredmålgrupp. För att få mer kunskap om förpackningsdesignens marknadfokuserar denna undersökning på havredryckens designbeslut i enbeskrivande studie. Den ämnar redovisa havredrycksförpackningarnasvisuella element för att sedan jämföra hur de överensstämmer medvarandra. LÄS MER