Sökning: "ICC- regler"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden ICC- regler.
6. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER
7. Spelets regler : En retorisk analys av Mobilbets och Unibets reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie kommer behandla casinoreklam som har sänts på svensk tv. Studien kommer att undersöka hur Mobilbet och Unibet använder sig av retoriska verktyg i sina reklamfilmer genom övertygelse argumenten: ethos, pathos och logos. LÄS MER
8. Marknadsföring riktat till barn : Barns skydd vid marknadsföring via Internet
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda om det föreligger en inkonsekvens mellan lagar och regelverk vad gäller skyddet för barn vid marknadsföring. Utgångspunkten i arbetet tar sikte på Internet som medium för att utreda om tydligare regler behövs på området. LÄS MER
9. Könsdiskriminerande reklam - håller argumenten mot lagstiftning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Idag är könsdiskriminerande reklam inte förbjudet i Sverige. Marknadsdomstolen har fastslagit att den typen av reklam inte faller under MFL:s tillämpningsområde. Istället sköts tillsynen av stiftelsen RO som fungerar som näringslivets självreglering. LÄS MER
10. Maktens reklam : En jämförande studie av könsdiskriminerande reklam, utifrån Reklamombudsmannen och genus
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Reklam kan ibland anses framställa kvinnor och män på ett nedvärderande sätt. I Sverige har alla rätt att anmäla den reklam som anses vara könsdiskriminerande. LÄS MER