Sökning: "IKEA Kina"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden IKEA Kina.

  1. 1. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Pivén; Sara Svärd; [2018-05-31]
    Nyckelord :Export Strategy; Frugal Innovation; International marketing; Local Adaption; Marketing Communication; Psychic Distance; Retail; Sales Channel.;

    Sammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER

  2. 2. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  3. 3. Supplier Capacity at IKEA – Capacity planning from an outside-in perspective

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Johanna Viklund; Johanna Larsson; [2012]
    Nyckelord :Capacity Planning; Supplier Capacity; Process implementation; Process evaluation; Kapacitetsplanering; Leverantörskapacitet; Process implementering; Process utvärdering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background:IKEA has, during a long time, experienced problems with incorrect capacities registered in their system. There is no standardized way of working with registering and updating the information regarding capacity today. Therefore, the information regarding the suppliers’ capacities does not reflect the reality. LÄS MER

  4. 4. Svårigheter ett svenskt företag kan möta vid implementering av Code of Conduct i Kina

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Taru Mäkelä; Anna Wigg; Camilla Petersson; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Balance Scorecard; IKEA; Kina; Code of Conduct; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka svårigheter ett svenskt företag kan möta när de ska implementera sitt Code of Conduct hos leverantörer i Kina. Vi ska även ge förslag på hur implementeringsprocessen av Code of Conduct kan underlättas... LÄS MER

  5. 5. Kulturens och organisationskulturens påverkan på utbrändhet –en komparativ studie mellan Ikea i Älmhult Sverige och Ikea i Guangzhou Kina

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Sara Edlund; Elin Blomkvist; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den här undersökningen har studerat skillnader mellan arbetets påverkan på utbrändhet i Kina och Sverige. Studien hade för avsikt att se om skillnader förekom, vilka skillnader det var samt hur de yttrade sig. Studier inom området i Kina är mycket outforskat medan det i Sverige och övriga västvärlden talas om det dagligen. LÄS MER