Sökning: "IKEA internal communication"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden IKEA internal communication.

  1. 1. A critical overview of the RFQ process of a Global Company

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Eric Toste; Muhammad Ahmed; [2022]
    Nyckelord :Request for quotation; Sourcing; Standardization; Transformation; Lean; Business strategy; Alignment; Framework; Benchmarking;

    Sammanfattning : The increasing globalization has changed the dynamics of different functions within organizations. One function is procurement which has transformed from an operational to a strategic function. LÄS MER

  2. 2. Intra-Collectivity : A collection of principles towards a sustainable internal network communicated as a manual

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Norman Lammers; [2020]
    Nyckelord :Transition Design; Change Agent; Sustainable Dialogue; Diverse Economy; Intranet; Communication; Collaboration with IKEA; Infographics; Ebook;

    Sammanfattning : This project is about the design of a collection of principles that contribute to a sustainable internal communication. It is shown via an online manual (website-based-ebook). LÄS MER

  3. 3. Barriärer vid implementering av en cirkulär affärsmodell. : En fallstudie av ett IKEA-varuhus i Mellansverige.

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nora Gustafsson; Elin Lindholm; [2020]
    Nyckelord :Circular economy; circular business model; CSR; innovation; communication; corporate culture; green consumer.; Cirkulär ekonomi; cirkulär affärsmodell; CSR; innovation; kommunikation; företagskultur; grön konsument.;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att bidra med kunskap kring de svårigheter och de barriärer som föreligger vid en implementering av en cirkulär affärsmodell. Studien utgår från ett företagsperspektiv, vilket även kompletterats med ett kundperspektiv för att skapa ett holistiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Digital is the new normal : -      The effects of Digitalization on the IKEA organization in Digitally Advanced Markets

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tobias Haraldsson; David Johansson; Måns Lilja; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitalization has transformed our society and reshaped the way that people live their life. It has affected our personal lives but also created a new business climate which most companies have embraced in order to survive. IKEA are one of many companies which have decided to embark on a digital journey and re-shape their business strategy. LÄS MER

  5. 5. Ett dubbelsidigt mynt – IKEA:s identitet internt och externt : en ideationell studie om IKEA:s betydelseskapande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Emma Vågerö; [2019]
    Nyckelord :Linguistics; ideational metafunction; ideational analysis; systemic functional grammar; identity; IKEA; internal; external; vision; fundamental values; values; advertising; ideal reader; communication; Lingvistik; språkvetenskap; ideationell metafunktion; ideationell analys; systemisk-funktionell grammatik; identitet; IKEA; internt; externt; värdegrund; vision; reklam; modelläsaren; kommunikation;

    Sammanfattning : This study aims to examine how meaning and value is created in IKEA’s internal and external means of communication. I want to see if the values expressed in the internal and external communication tangent. I will additionally inspect how IKEA present themselves depending on whether the recipients are internal coworkers or external customers. LÄS MER