Sökning: "IKEA strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden IKEA strategi.
1. Regnbågsflaggan som strategi?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER
2. Hållbar konsumtion : IKEA:s möjlighet att uppmuntra kunder till miljömässigt hållbara beteendeförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att uppnå hållbar konsumtion krävs förändrade konsumtionsbeteenden. Beteendeförändringar i form av långsiktigt lärande är en tids- och energikrävande process som kräver medvetenhet, reflektion och repetition av önskvärda beteenden. LÄS MER
3. IKEA Land Use Footprint : Quantification of Carbon Emissions and Removals from Forest Lands, Plants and Wood Products
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Accounting for carbon removals and reducing the carbon emissions related to the LULUCF sector has become a relevant target to limit the global temperature rise to 1.5ºC, in alignment with the Paris Agreement. LÄS MER
4. E-handeln ur ett omnichannel : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Omnichannel är en term som syftar till att förtydliga kundperspektivet genom att integrera processer för ett sömlöst flöde i alla tillgängliga kanaler. Kanalerna kan bland annat vara fysiska butiker, hemsidor eller appar, där integreringen av flerkanalssystem eftersträvar en friktionsfri och en sömlös köpupplevelse. LÄS MER
5. Med ambitionen om en cirkulär, vinstdrivande och miljömässig strategi : En kvalitativ fallstudie av IKEA Sveriges externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Med den nuvarande konsumtionstakten av konsumenter i dagens samhälle påverkas jorden och klimatet, därmed måste produktföretag ta ett miljömässigt samhällsansvar så kunder kan konsumera hållbart inom planetens gränser. Syftet med denna studie är därför att undersöka och analysera hur IKEA Sverige kommunicerar sina miljömässiga CSR-initiativ. LÄS MER