Sökning: "IKT verktyg skola"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden IKT verktyg skola.

  1. 1. Den digitala verktygslådan : En studie om de digitala verktygens svårigheter i distansundervisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sanin Abdihodzic; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka svårigheter högstadielärare upplever i distansundervisningen där digitala verktyg används. Studiens syfte är att undersöka vad som anses vara problematiskt med användningen av digitala verktyg när lärare och elever inte befinner sig på samma fysiska plats. LÄS MER

  2. 2. Påverkan vid implementeringen av digitala en – till – en.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Natalie Claesson; [2020-02-26]
    Nyckelord :digitala verktyg; IKT; implementering; skola; lärare; en-till-en;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt implementeringen av en-till-en med det digitala verktyget chromebook på en svensk skola som benämns som Bokskolan. Syftet har varit att undersöka hur olika utbildningsaktörer resonerar om implementeringen. LÄS MER

  3. 3. Gymnasielärares arbete med digitala verktyg och dess roll i idrottsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mergim Spahija; Jasarevic Mirza; [2020]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Idrott och hälsa; IKT; Lärande; Skola; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur användningen av digitala verktyg i idrottsämnet sker, vilka digitala verktyg som används samt de möjligheter och hinder som elever och lärare ställs inför vid ett användande av digitala verktyg. För att kunna undersöka detta så har vi använt oss av kvalitativ metod i form av intervjustudier och vi har även använt av oss teoretiska modeller som TPACK och sociokulturellt perspektiv för att kunna analysera de resultat som vi har samlat in. LÄS MER

  4. 4. Finns det möjlighet att delta? : en studie om hur lärare genom assisterande teknik kan öka delaktigheten i skolan för elever i läs- och skrivsvårigheter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Jonna Olsson; Johanna Mathisson; [2020]
    Nyckelord :Assistive technology; digital tools; ICT; reading and writing difficulties; participation; togetherness; accessibility; cooperation.; Assisterande teknik; digitala verktyg; IKT; läs- och skrivsvårigheter; delaktighet; tillhörighet; tillgänglighet; samhandling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika professioner ser på hur lärare genom assisterande teknik kan öka delaktigheten i skolan för elever i läs- och skrivsvårigheter. Studien bygger på sex semistrukturerade intervjuer och deltagarna består av två specialpedagoger, en speciallärare, en logoped, en IT-pedagog och en forskare inom läs- och skrivsvårigheter samt assisterande teknik. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar digitaliserad undervisning elevernas lärande i matematik? : En kunskapsöversikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Lisa Franzén; Carolina Hult; [2020]
    Nyckelord :IKT; Matematik; Digitala Verktyg; Elever En-Till-En;

    Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att ta reda på vad forskning säger om hur digitaliserad undervisning påverkar elevernas lärande i matematik. Digitalisering är något som tar allt större plats i elevernas vardag och så även i dagens skola. Därför är det av största vikt intressant hur digitala verktyg påverkar elevernas lärande. LÄS MER