Sökning: "INTERNET SPONSRING"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden INTERNET SPONSRING.

  1. 1. Podvertising : om sponsring i ett nytt medieformat

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Holger Brundin; Fredrik Bröndum Lundberg; [2014]
    Nyckelord :convergence; podcast; advertising; Social Sciences;

    Sammanfattning : Firstly, the title of this paper is Podvertising: advertising in a new media format (in Swedish: Podvertising: om sponsring i ett nytt medieformat) and the authors are Holger Brundin and Fredrik Bröndum. The paper is authored for Media- and communication studies at The institution for communication and media, Lunds University. LÄS MER

  2. 2. "Utan If, ingen podcast" : En analys av sponsring i svenska podcasts

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Sara Lemchen; Alexander Strand; [2013]
    Nyckelord :podcast; sponsorship; media ethics; convergence; podcast; sponsring; medieetik; konvergens;

    Sammanfattning : Internet and convergence culture has changed the terms of the media landscape. When old media converge and new ones take form, questions about how these should be classified arise, which is accompanied by new challenges in terms of ethics and regulations. LÄS MER

  3. 3. www.sponsringpåhemsidan.nu : En studie om hur företag kommunicerar sin sponsring på den egna hemsidan

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ann Jakobsson; [2010]
    Nyckelord :Sponsring; sponsor; hemsida; integrerad kommunikation; associationsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; internetmarknadsföring;

    Sammanfattning : There are countless methods for companies to use as marketing tools and one method that has become more and more popular is sponsoring. Reasons for companies to use sponsoring as a marketing tool is to be exposed and associated in connection with the sponsored item. LÄS MER

  4. 4. Vem? Säger vad? I vilken kanal? Till vem? Med vilken effekt? : Bloggen som en del av företags marknadskommunikation

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Josefine Barsk; Sofia Lindberg; [2009]
    Nyckelord :Marketing communication; blogs; corporations; effect; credibility; Marknadskommunikation; bloggar; företag; effekt; trovärdighet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Bloggen som marknadskommunikationsverktyg har ökat de senaste åren. Företag har börjat kommunicerar budskap via bloggtexter med förhoppning om att öka dess trovärdighet och därmed effekt, vilket väckt en debatt angående produktplacering och smygreklam. LÄS MER

  5. 5. Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Ann-Charlotte Weber; Serdar Yilmaz; [2009]
    Nyckelord :Event Marketing; sponsring; imageöverföring; promotion; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Problem statement: In what ways do companies work strategically with event marketing? To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings: What role does event marketing play in a company’s marketing mix? What are the deciding factors that make companies select certain events? What objectives do companies have with event marketing? How do companies evaluate their event marketing? Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with event marketing as a promotional tool. Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. LÄS MER