Sökning: "IPads"
Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade ordet IPads.
1. Musiklärares arbete med digitala verktyg i högstadiet : en studie om musiklärares uppfattningar kring digitala verktyg
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie undersöker fem musiklärares uppfattningar om digitala verktyg och på vilka sätt de digitala verktygen kan användas i högstadiets musikundervisning. Grundskolans läroplan beskriver att digitala verktyg ska användas i musikundervisningen i grundskolan och föreliggande studie undersöker på vilket sätt dessa digitala verktyg används i praxis samt musiklärarnas uppfattningar kring användandet av dessa. LÄS MER
2. Förskollärares syn, användning och erfarenhet av digitala verktyg i förskolan : Intervjuer med sex förskollärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares syn, användning och erfarenhet av digitala verktyg i förskolan. Genom intervjuer med sex förskollärare har vi synliggjort likheter och skillnader gällande deras syn om digitala verktyg. LÄS MER
3. iPads på fritids?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Utveckling av språkliga uttrycksformer är något som har en viktig plats i fritidshemmets undervisning och behovet har ökat de senaste åren. Antalet flerspråkiga elever har även det ökat och fritidshemmen bör se till att deras behov av språkutveckling tillgodoses. LÄS MER
4. Språkutveckling i förskolans tambur - En kvalitativ studie om möjligheter till språklärande i tamburen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Barn tillbringar mycket tid i förskolan och i dagens samhälle går de flesta barn i förskolan och börjar redan i tidig ålder. Utbildning skall ske under hela dagen och inte bara under planerade aktiviteter. Språket utgör ett centralt verktyg för barns lärande och kunskapsutveckling. LÄS MER
5. Hur fritidslärare arbetar, förhåller sig och motiverar sitt arbete med digitala verktyg i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur fritidshemslärare använder digitala verktyg i verksamheten och hur det motiverar användandet. Studien har utförts utifrån ett kvalitativt metodval där fem intervjuer genomfördes på två olika fritidshem. LÄS MER