Sökning: "IT can be used to support customer relationship management system"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden IT can be used to support customer relationship management system.

  1. 1. Ledarskap och ISO 9001 : En studie om ledarskapets betydelse för kvalitetsledningssystemet ISO 9001 

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emilia Carleson; Tara Shohani; [2023]
    Nyckelord :ISO 9001; leadership; quality management system; management commitments; quality management principles; TQM; certification and continuous improvement.; ISO 9001; ledarskap; kvalitetsledningssystem; ledningens åtaganden; kvalitetsledningsprinciper; offensiv kvalitetsutveckling; certifiering och ständiga förbättringar.;

    Sammanfattning : Kvalitetsledningssystemet ISO 9001 kan användas för att arbeta med förbättringar, men har genom åren fått kraftig kritik. Studier visar att för att en verksamhet eller organisation ska lyckas med förbättringsarbetet är ledningens engagemang och agerande helt avgörande om förbättringsarbetet blir lyckat eller inte. LÄS MER

  2. 2. Customer Acquisition Process Digitalization: A Case Study on the Use of Machine Learning in The Corporate Insurance Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Klara Larsson; Freja Ling; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; Customer Classification; Customer Acquisition; Machine Learning; Insurance Industry; Corporate Insurance; B2B; AI-CRM; Kundrelationssystem CRM ; Kunklassificering; Nykundsbearbetning; Maskininlärning; Försäkringsbranchen; Företagsförsäkring; B2B; AI-CRM;

    Sammanfattning : This thesis explores the application of machine learning 8ml9 techniques in customer classification and their intergration into customer relationship management (CRM) systems within the corporate insurance industry. The research aims to address the gap in the use of AI-CRM for the corporate insurance industry. LÄS MER

  3. 3. Drivkrafter och barriärer vid framtida implementering av EU:s hållbarhetstaxonomi : En kvalitativ studie om en Sparbanks hållbarhetsarbete

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sandra Michael; Ali Mohsen; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date: 9th of June 2021 Level: Master thesis in Industrial Engineering and Management, 30 ECTS Institution: School of Business, Society and Engineering, Malardalens University Authors: Sandra Michael, Ali Mohsen Title: Drivers and barriers in future implementation of the EU’s Taxonomy                           in a bank – A qualitative study of the bank’s sustainability work  Supervisor: Sofia Wagrell  Keywords: CSR, Taxonomy, Customer behavior, B2B, Driving forces, Barriers,                                                                Real estate, Sustainability Research questions: 1. What potential driving forces and barriers exists to implement the EU’s Taxonomy at Sparbanken Alfa? 2. LÄS MER

  4. 4. Energiportföljoptimering : Portföljförvaltning åt företagskunder på den svenska elmarknaden

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Shahrzad Garoosi; Jessica Redgert; [2021]
    Nyckelord :Portfolio management; portfolio optimization; energy portfolio; derivatives; risk; risk management; business to business customers.;

    Sammanfattning : The competitive electricity market faces low margins while the energy transition entails volatile electricity prices and major risks in the market. Along with these problems, there are challenges in optimizing energy portfolios, as they are based on maximized return and minimized risks. LÄS MER

  5. 5. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER