Sökning: "IT hjälpmedel mobiltelefon"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden IT hjälpmedel mobiltelefon.

  1. 1. Instruktioner via förstärkt verklighet för industriellt underhåll

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Rickard Lundberg; Pontus Wedén; [2018]
    Nyckelord :förstärkt verklighet; ar; industriellt underhåll; instruktioner; manual;

    Sammanfattning : Förstärkt verklighet (hädanefter förkortat AR efter engelskans augmented reality) är när virtuellt blandas med verkligt, och används till exempel för mobilspel och inom det militära. Utvecklingen av AR-applikationer har under de senaste åren förenklats, vilket gett upphov till nya möjligheter för tillämpning av AR-tekniken. LÄS MER

  2. 2. Filma med mobilkameran : En kvalitativ studie i användandet av mobiltelefonkameror i nyhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Andreas Damgaard; [2016]
    Nyckelord :medieteknik; svt; mobiltelefoni; mobilkamera;

    Sammanfattning : Today, anyone who has access to a mobile phone with a camera can provide information to others wherever, whenever. The mobile phone was crucial for the news reporting during the Arab Spring, when everyone had the possibility to reach out to the world through social media. LÄS MER

  3. 3. Mobiltelefonen, konfliktämne eller hjälpmedel i skolan? : En studie om elevers och lärares syn på mobiltelefonens för- och nackdelar i skolan.

    M1-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kari Mette Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Cellphone; conflict; pedagogical tool; primary school; cyber bullying; ICT; Mobiltelefon; konfliktämne; pedagogiskt hjälpmedel; grundskola; nätmobbning; IKT;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad elever och lärare anser om att använda mobiltelefonen som hjälpmedel i skolan. Fungerar den bra som hjälpmedel eller väger nackdelar som konflikter med elever angående användningen och risken för kränkningar över till dess nackdel? Undersökningen genomfördes med enkäter samt uppföljande intervjuer med lärare och elever. LÄS MER

  4. 4. Lärares åsikter om arbetssätt kring fusk med digitala medier : En studie om digitala mediers påverkan på fusk, t.ex. plagiering, enligt lärare i en gymnasieskola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Interaktiva medier och lärande (IML)

    Författare :per lundström; [2011]
    Nyckelord :fusk; plagiering; gymnasiet; skola; digitala medier; internet; teknik;

    Sammanfattning : Elever får allt fler hjälpmedel som kan användas till fusk och det är enklare att plagiera arbeten i det allt mer tekniska samhället. När man skrev med papper och penna fick man lov att förbereda sig genom att skriva en fusklapp, idag kan man komma åt internet med sin dator eller mobiltelefon direkt man märker att en uppgift är för svår. LÄS MER

  5. 5. MindMe : Ett minnesstöd för en trygg och självständig vardag

    M1-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Malin Albertsson; Victoria Hedman; [2009]
    Nyckelord :MindMe;

    Sammanfattning : Examensprojektet MindMe har genomförts i samarbete med Niclas Jarhäll på Mutual Benefits AB, i Göteborg. Mutual Benefits AB är ett konsultbolag som levererar tekniska konsulttjänster och produkter. LÄS MER