Sökning: "IT servicedesk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden IT servicedesk.

  1. 1. Förändrade säkerhetsrutiner för IT-ansvariga vid arbete på distans : En studie genomförd på små och medelstora företag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Filip Boberg; Elias Nilsson; [2022]
    Nyckelord :End user; IT-responsible; network security; pandemic; recommendations; security procedures; small and medium sized enterprises; teleworking; Distansarbete; IT-ansvarig; nätverkssäkerhet; pandemin; rekommendationer; slutanvändare; små och medelstora företag; säkerhetsrutiner;

    Sammanfattning : The global Covid-19 pandemic have led to a lot of people working remote, the number of attacks on organizations also increased with teleworking, which means that organizations need to secure their networks to telework safely. The study examines how IT managers at small and medium-sized enterprises (SMEs) communicate to their end users about new and changed threats in telework, how the IT-responsible guide end users on how to work safely in telework and what other methods have been implemented to secure teleworking. LÄS MER

  2. 2. PeopleFinder - En Silverlight webbapplikation

    M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Daniel Heinmert; Mickael Andersson; [2010]
    Nyckelord :Växjö municipality; one IT; Servicedesk; Service; System; Development; PeopleFinder; Silverlight; Växjö kommun; ett IT; Servicedesk; Service; System; Utveckling; PeopleFinder; Silverlight;

    Sammanfattning : Arbetet är ett examensarbete i högskoleingenjörsutbildningen, inriktning datateknik, på Linnéuniversitet. Växjö kommun är just nu mitt i ett nytt projekt för att sammanställa hela IT-organisationen för att göra servicen för anställda och medborgare bättre. LÄS MER

  3. 3. Kostnadsallokering genom ABC-kalkylering – en empirisk studie av OMX

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristoffer Hernemyr; Fredrik Mårtensson; Oscar Rugfelt; [2007]
    Nyckelord :Kostnadsallokering; ABC-kalkylering; Time Driven ABC-kalkylering; Activity Based Management ABM; IT-aktiviteter; OMX; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : As IT service departments in organisations are becoming more complex and customised, the indirect costs are increasing in relation to the total costs. The difficulty of fully estimating and identifying the spread of the cost in the IT service department is increasing. LÄS MER