Sökning: "IT-användning"
Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade ordet IT-användning.
1. IT-ANVÄNDNING I EN FÖRÄNDERLIG MILJÖ En fallstudie om IT-användning i akademin i samband med distansarbete och Covid-19
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Samhället har under de senaste åren stått inför en rad olika utmaningar. Covid-19 och dess intåg 2020 ledde till en rad förändringar där Folkhälsomyndigheten bland annat utfärdade rekommendationer om hemarbete. LÄS MER
2. Möjligheter och utmaningar med IT-användning i undervisning på lågstadiet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : With the increasing digitalization of society today, the use of IT in schools is naturally becoming ever more prevalent. The effects of the introduction of digital technology in classrooms have been studied for years, yet the strategies for how these new tools are best used still struggle to reach everyone who needs them. LÄS MER
3. Digital omställning under Covid-19 : Hur har revisionsprocessen och kvalitetenpåverkats?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The unexpected outbreak of Covid19 that came in 2020 affected the entire world's population, industries and companies overnight. The auditing industry and its auditors have also been affected by the pandemic and the following crisis. LÄS MER
4. Hur digitaliseringen har påverkat revisionsprocessen under covid 19
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitalization is regarded as one of the most important forces in the world today. The unexpected covid-19 had its effects on the auditing process. The effects caused by covid-19 have been positive as well as negative. Many management had to adjust and rethink to find new solutions and methods to continue operating. LÄS MER
5. De digitala verktygens betydelse för ämnet idrott och hälsa
M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Kunskapsöversikten undersöker forskning om betydelsen av digitala verktyg i idrott ochhälsa. Syftet är att se vilka möjligheter som finns, och vilka hinder digitala verktyg kanmedföra i undervisningen. Digitala verktyg är högst relevant sett till vår profession, givetden digitaliseringsstrategi som svenska skolan förväntas följa. LÄS MER