Sökning: "IT-businesses"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet IT-businesses.
1. IT-bolag med sikte på 50/50-målet : En kvalitativ fallstudie om hur IT-bolag utformar aktiviteter i rekryteringsprocessen för att skapa en mer jämlik könsfördelning
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Bakgrund: IT-branschen spelar en central roll för Sveriges ekonomiska tillväxt och räknas idag som enbasindustri. Trots att en inkludering av kvinnliga medarbetare är värdeskapande både ur ett socialt ochekonomiskt perspektiv är män överrepresenterade i IT-branschen idag. LÄS MER
2. Artificiell Intelligens : En studie på användning av AI inom IT-verksamheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Följande studie har undersökt hur implementering av AI kan påverka IT-företag inom olika aspekter som exempelvis fördelar, nackdelar, utmaningar och verksamhetsprocesser. Studien är baserad på en kvalitativ metod där det insamlade materialet utgör grunden till detta arbete. LÄS MER
3. Corporate Climate Initiatives: An Inside-Out Approach to Stakeholder Engagement
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The aim of this case study was to explain how voluntary climate initiatives are communicated to employees, and the role of employee involvement as an antecedent for more strategic environmental sustainability work. More specifically, the project explored enabling factors for stakeholder involvement from a Corporate Social Responsibility (CSR) communication perspective. LÄS MER
4. Ekonomisk styrning inom små svenska IT-företag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: IT-branschen är en viktig del av Sveriges ekonomi och förväntas växastadigt, det gör dessa företag relevanta att studera. Ekonomistyrning är en viktigfunktion och om den inte fungerar kan det leda till skadliga konsekvenser för företaget. LÄS MER
5. Server-Less Rule-Based Chatbot Using Deep Neural Network
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Customer support entails multi-faceted benefits for IT businesses. Presently, the business depends upon on conventional channels like e-mail, customer care and web interface to provide customer support services. LÄS MER