Sökning: "IT-företag"
Visar resultat 6 - 10 av 274 uppsatser innehållade ordet IT-företag.
6. Det är insidan som räknas - En fallstudie om motivation i ett stort, men platt, svenskt IT-företag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien visar att det är de inre motivationsfaktorerna som är viktigast för de anställda samtidigt som den också visar att uppfyllandet av Herzbergs hygienfaktorer ger mer än neutral tillfredsställelse hos de anställda på Techleverantören. Trots att lönerna är lägre än branschgenomsnittet har företaget lyckats skapa ett helhetspaket som gör att de anställda både trivs och hålls motiverade i jobbet. LÄS MER
7. “Steal with Pride” eller gå din egen väg : En kvalitativ intervjustudie om vad som krävs av företag för att lyckas på LinkedIn
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this bachelor's thesis is to study the strategic communication within companies in the IT industry that operate on LinkedIn. The study was conducted with a multiple qualitative interview approach, where the data consisted of four interviews with four communication professionals from different companies. LÄS MER
8. Employer branding: Hur ska svenska IT-företag attrahera nyexaminerade studenter? : En kvalitativ studie om vad IT-studenter vid Örebro universitet söker hos en attraktiv arbetsgivare.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
9. Adopting Observability-Driven Development for Cloud-Native Applications : Designing End-to-end Observability Pipeline using Open-source Software
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : As cloud-native applications become more distributed, complex, and unpredictable with the adoption of microservices and other new architectural components, traditional monitoring solutions are inadequate in providing end-to-end visibility and proactively identifying deviations from expected behaviour before they become disruptive to services. In response to these challenges, observability-driven development (ODD) is proposed as a new methodology that leverages tools and practices to observe the state and detect the behaviour of systems. LÄS MER
10. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER