Sökning: "IT-reliant Work System"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden IT-reliant Work System.

  1. 1. Digital transformation och dess påverkan inom den offentliga sektorn : En kommunal förvaltnings möjligheter och hinder utifrån digital transformation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Tom Andersson Landén; André Orellana von Essen; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital process development; Digitalization; Business Process Man-agement BPM ; IT-reliant work system; Digital technology; Work system theory; Public sector.; Digital transformation; Digital processutveckling; Digitisering; Digitalisering; Business Pro-cess Management BPM ; IT-beroende arbetssystem; Digital Teknik; Arbetssystemsteori; Offentlig sektor.;

    Sammanfattning : Fenomenet digital transformation genomsyrar alla delar i samhället och medför en ständig förändring vilket utgör hinder men skapar också möjligheter. Digital transformation har framför allt beskrivits i termer kopplad till organisationsnivå i den privata sektorn, vilket väcker frågan hur det gestaltas i den offentliga sektorn. LÄS MER

  2. 2. Förändrade arbetsprocesser & informationshantering : En fallstudie om applicering av ett nytt IT-stöd i ett IT-beroende arbetssystem inom en tillverkningsenhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :David Ragnarson; Sara Petersén; [2022]
    Nyckelord :Informationssystem IS ; förändringsarbete; informationsflöden; processindustri; data och analys; IT-beroende arbetssystemet;

    Sammanfattning : In today's changing world, the manufacturing industry faces challenges with digital transformation. The application of new, developed IT-support is used to change business processes and is a central part of today's business development. LÄS MER

  3. 3. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie om sambanden mellan analys av stora datamängder i datadrivet beslutsfattande inom marknadsföring : Hur IT-beroende arbetssystem samverkar för att skapa värde i marknadsföringsprocesser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2022]
    Nyckelord :IT-reliant work system; Big Data; Big Data Analytics; Digital Marketing; Value Creation; Data Driven Decision Making; Knowledge Management; IT-beroende arbetssystem; Stora Datamängder; Analys av Stora Datamängder; Digital Marknadsföring; Värdeskapande; Datadrivet beslutsfattande; Kunskapshantering;

    Sammanfattning : Stora datamängder flödar idag inom alla verksamheter genom att data samlas in från olika håll in i olika databaser. Analyser av stora datamängder kan utnyttjas och skapa värde för verksamheter på ett sätt som tidigare inte varit möjligt med hjälp av nya verktyg, modeller och kompetenser. LÄS MER

  5. 5. Överlapp mellan arbetssystem vid automatisering av CRM-processer : En fallstudie om hur relationen mellan två IT-beroende arbetssystem, CRM-avdelningen och privatrådgivning, påverkas av automatiseringen på en bank

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Strahinja Krkovic; [2022]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; CRM; informationssystem; automatisering;

    Sammanfattning : For banks, Customer Relationship Management (CRM) is an opportunity to create long-term relationships with customers with the intention of offering value for both the customer and the bank. In order to offer the best possible service to each individual customer and meet their expectations, bank staff need to choose the right approach based on the information provided by CRM tools. LÄS MER