Sökning: "IT-tjänst"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet IT-tjänst.

  1. 1. Vilka faktorer möjliggör digital innovation för organisationer inom techbranschen? : En studie som undersöker teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Moa Svan; Emilia Axelsson; [2023]
    Nyckelord :Innovation; management; innovation enablers; diversity; digital innovation; Innovation; ledarskap; innovations möjliggörare; mångfald; digital innovation;

    Sammanfattning : Innovation är inte längre endast en väg till nytta av olika slag, utan är avgörande för organisationers överlevnad. Techbranschen är en bransch som förändrar sig i rekordfart och för att kunna överleva och ha möjlighet att konkurrera i denna bransch krävs ett framgångsrikt innovationsarbete. LÄS MER

  2. 2. Komplikationer vid praktiskt arbete med ITIL- En fallstudie om ITIL Practitioner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Markus Eriksson; Sebastian Andersson; [2017]
    Nyckelord :ITSM; ITIL; ITIL Practitioner; IT-service; IT-service provider; ITSM; ITIL; ITIL Practitioner; IT-tjänst; IT-Tjänsteleverantör;

    Sammanfattning : Det digitala samhället vi idag lever i ställer allt högre krav på tjänster och tjänsteinnovationer till följd av den förflyttning som skett från ett traditionellt varudominant synsätt till ett tjänstedominant synsätt på varor och produkter där kunden har en betydande stor roll. Den tjänstedominanta synen även kallad IT service Management har växt fram till att bli en viktigpusselbit för organisationer i hanteringen av dess IT-strategier. LÄS MER

  3. 3. ITIL i praktiken - En studie av problem, dess orsaker och hur de kan hanteras

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Patrik Lövgren; Markus Källstrand; [2016]
    Nyckelord :Operational processes; strategic processes; ITIL; ITSM; IT-service; service provider; Operationella processer; Strategiska processer; ITIL; ITSM; IT-tjänst; tjänsteleverantör;

    Sammanfattning : Omvärlden förändras i en allt snabbare takt, vilket också försvårar driften av organisationer. Detta leder till ökad komplexitet av verksamheters applikationer och ökar kraven på IT-tjänsterna. LÄS MER

  4. 4. ITIL i verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sebastian Sabel; Kabrini Sarkis; [2014]
    Nyckelord :ITIL; IT-förvaltning; ITSM; IT-tjänst; acceptans; processförståelse;

    Sammanfattning : Den genomgripande datoriseringen som härjar i dagens företagsvärld har gjort verksamheter starkt beroende av informationssytem för hantering och lagring av information. Parallellt med denna utvckling har IT-förvaltning kontinuerligt utvecklats till ett område som fått en betyande roll. LÄS MER

  5. 5. Data inom den sociala spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Fredrik Örneblad; [2013-09-20]
    Nyckelord :sociala spel; IT tjänst; spelmarknaden; datahantering; spelindustrin; analystjänster; spelföretag; data;

    Sammanfattning : Fenomenet sociala spel är en IT tjänst som människor världen över använder dagligen. Denna tjänstens marknad är ung och genererar stora mängder data, vilket gör den naturligt intressant utifrån ett dataförvaltningsperspektiv. I denna uppsats beskrivs sociala spelmarknaden utifrån datahantering och aktörernas perspektiv. LÄS MER