Sökning: "ITSM"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet ITSM.
16. Analys och förslag till förbättringar med avseende på GUI och funktion ur ett användbarhetsperpektiv av programvaran Service Desk Manager
M1-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Företaget Kerfi AB i Norrköping är en leverantör av informationsteknik och har bland annat specialistkompetens inom service management. För detta använder de programvara från företaget CA technologies. LÄS MER
17. IT Service Management - A paradigm shift from technology to service providers
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Studies indicate that organizations are having problems to deliver IT services that correspond with the business processes. These problems are mainly a result of misalignments between business- and IT processes where IT processes have to be centralized, instead of separated from organizations. LÄS MER
18. An Exploratory Study on the Relationship between Software Management and IT Service Management
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikationSammanfattning : Aims and Objectives: Information Technology (IT) service management has gained importance in the recent years. A service is a means of delivering value to the customers by facilitating outcomes, which customers want to achieve without ownership of the specific costs and risks. LÄS MER
19. Molnet och dess användning i stora organisationer
D-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : IT-‐världens senaste och mest omtalade fenomen, molnet, har möjlighet att revolutionera IT-‐användningen. Att uppfatta det som att molnet bara är ett nytt ord för det gamla fenomenet outsourcing tror jag är ett misstag. LÄS MER
20. Processrelaterat organisationsarbete - En studie av ITIL:s releaseprocess i praktisk tillämpning
C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : IT service management (ITSM) är ett begrepp som handlar om hur IT-verksamheten på bästa sätt kan hanteras och förbättras. I detta ingår att arbeta processorienterat. För att arbeta processorienterat finns det flera ramverk att utgå ifrån, ett av dem är ITIL. LÄS MER