Sökning: "ITs roll och betydelse i marknadsföringen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden ITs roll och betydelse i marknadsföringen.

  1. 1. Vad har du på din inköpslista? : En analys och utvärdering av samhällsansvarets betydelse inom livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Joakim Goding; Mona Moussavi; [2009]
    Nyckelord :Livsmedelsbranschen; strategival; samhällsansvar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden tar upp att konsumenternas konsumtionsbeteende har förändrats och att det har blivit ett starkare tryck från omgivningen att företagen måste ta sitt samhällsansvar. Sett till den ökade konkurrens inom livsmedelsbranschen kan samhällsansvar vara ett sätt för livsmedelskedjorna att skapa ett mervärde åt sina kunder. LÄS MER

  2. 2. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet

    Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Sofia Widén; Sofia Sundkvist; [2008]
    Nyckelord :SNS; marknadsföring; WOM; word of mouth; mun-till-mun; sociala roller; nätverk; Internet; sociala forum; vänskap; etik; moral; facebook; lunarstorm;

    Sammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER

  3. 3. Sinnliga produkter : estetik som konkurrensmedel

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Karin Ahlin; Johanna Westerlund; [2006]
    Nyckelord :marknadsföring; estetik; konkurrensmedel; design; kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag förväntar sig ett företags konsumenter att de erbjudna produkterna ska fungera i enlighet med vad som utlovas. Funktionalitet och kvalitet är därför aspekter som ingår i de allra flesta företags produkterbjudande och kan i allt mindre grad användas som konkurrensfördelar. LÄS MER