Sökning: "Ica kommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 67 uppsatser innehållade orden Ica kommunikation.
11. Företags språkbruk på sociala medier : En retorisk analys
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att, med hjälp av en retorisk analys, se om sociala medier för med sig ett mer ledigt och talspråkligt språkbruk eller om företag håller samma språkliga standard oavsett plattform. Undersökningen tittar på hur företagen Coop Sverige och ICA Sverige kommunicerar på sociala medier genom att jämföra tre texter från deras Instagram med två texter från deras webbsidor. LÄS MER
12. Lean implementering ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ fallstudie om faktorer som påverkar medarbetares arbetsmiljö vid implementering av lean
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för den påverkan som implementering av lean har på arbetsmiljön ur ett medarbetarperspektiv. Metod: Studien genomförs som en kvalitativ fallstudie enligt hermeneutiskt tolkningsperspektiv där primärdata samlas in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
13. CSR - vilja eller krav från samhället? : En komparativ studie mellan Ica & Coops hålllbara utveckling
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Undersöka och analysera en Ica butik och en Coop butik genom intervjuer, för att se och jämföra skillnader och likheter. ... LÄS MER
14. Hamstring av varor som följd av Covid-19 : Studie om hur arbetssättet förändrats och hur en förändring i försäljning hanteras och kommuniceras till leverantörer
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Due to the prevailing pandemic in connection with Covid-19, irrational decisions occur, and people start panicking. As a result, there is a very high demand from grocery stores due to customers hoarding ICA:s goods, which results in an even greater panic in people who do not perceive the problems that arise at the stores. LÄS MER
15. Den goda maten : Hur Kommuniceras CSR-arbete till och av lokala franchisetagare? En fallstudie på ICA Gruppen AB.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : CSR har varit ett välbekant ämne sedan 1950-talet och antal franchisesamar- beten i Sverige ökar visar Svenska Franchiseförenings undersökning från 2018. Teorin beskriver även vikten av en tydlig kommunikation och strategi för franchisekoncernens CSR-arbete, trots detta finns det ett gap av studier specifikt inriktade på CSR inom franchising. LÄS MER