Sökning: "Icas Marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Icas Marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER

  2. 2. Är en omtyckt reklam synonymt med en lyckad marknadsföring? : En komparativ analys som undersöker hur reklamfilmer från ICA och dess kampanjvaror uppfattas

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Julia Trivunovic; [2021]
    Nyckelord :ICA; reklamfilmer; humor; marknadsföring; recall; humour complexity; humour relatedness; komparativ analys och kvalitativa intervjuer.;

    Sammanfattning : När efterträdaren till Sveriges mest kända och folkkära reklamroll skulle avslöjas satt svenska folket bänkade framför tv:n och väntade ivrigt på vem som skulle bli den nya ICA-Stig. Filmernas omtyckta karaktärer och skådespelare har kommit och gått i snart tjugo år och ändå lyckas reklamfilmerna bevara tittarnas intresse. LÄS MER

  3. 3. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; Saga Sjöling; [2020]
    Nyckelord :sustainable marketing strategies; Swedish food; nudging; 4C’s; labeling; sustainability; ICA; locally produced food; dairy; meat;

    Sammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER

  4. 4. Från affären till dörren : En kvalitativ analys av ICAs matkasses och Linas matkasses Instagram-konton

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lisa Sundvall; Daniella Johansson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; brand equity; food bags; marketing; Instagram; varumärkesvärde; matkassar; marknadsföring;

    Sammanfattning : Food and media have become two popular aspects in todays society. The growing interest and commitment of food has resulted in companies offering prepared food bags that can be delivered to your doorstep. This study examines how the two companies ICAs matkasse and Linas matkasse use Instagram as a way to strengthen their external communication. LÄS MER

  5. 5. Vem attraheras av vad? - En studie vars syfte är att förstå hur olika konsumentgrupper skiljer sig i termer av attityder och preferenser gentemot CSR-kommunikation

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Isa Sjösten; Oliver Lundgren; [2013]
    Nyckelord :CSR; Communication; ethical consideration; environment; society;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility (CSR) does not have an explicit definition but instead entail a broad spectrum of various obligations that an organisation is responsible for. CSR has in recent years become a highly relevant and debatable topic as a consequence of the increased exposure of companies to society. LÄS MER