Sökning: "Ice Hockey World Championships"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ice Hockey World Championships.

  1. 1. Relative Age Effect inom ishockey-VM på senior- ochjuniornivå.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Viktor Tingfors; André Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Relative Age Effect; Icehockey; Physical maturity; WJC-18; WJC-20; WC.;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate whether the Relative Age Effect iscrucial for winning the senior, U20, and U18 Men's Ice Hockey World Championships. Wealso aim to gain a better understanding of the significance of the Relative Age Effect for ateam's success. LÄS MER

  2. 2. Hållbar Evenemangsutveckling : med inriktning på Eurovision Song Contest och Ishockey-VM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emilia Lindgren; Therese Blomqvist; [2017]
    Nyckelord :Social sustainability; Economic sustainability; Ecological sustainability; Host destination; Event tourism; Head organizations; Event development; Ice Hockey World Championships; Eurovision Song Contest; Social hållbarhet; Ekonomisk hållbarhet; Ekologisk hållbarhet; Värddestination; Eventturism; Huvudorganisationer; Evenemangsutveckling; Ishockey-VM; Eurovision Song Contest;

    Sammanfattning : The study discusses sustainable development of events and the research displays that this is often connected to mega events or the work of specific destinations. The events Eurovision Song Contest and the Ice Hockey World Championships are therefore chosen because of their size, impact in both media and visitors and the lack of theory regarding their sustainability. LÄS MER

  3. 3. Destination HV71 : En kvalitativ studie i co-branding & place branding med Jönköpings kommun, Destination Jönköping och HV71

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Isac Enhamn; Markus Berg; [2016]
    Nyckelord :co-branding; ice hockey; place branding; qualitative; jönköping; co-branding; ishockey; place branding; kvalitativ; jönköping;

    Sammanfattning : För en stad är det viktigt att sticka ut, att göra sig hörd bland andra städer som konkurrerar om besöksnäring och nya invånare. Hur kan en medelstor stad sticka ut från mängden? Kanske genom att marknadsföra sig tillsammans med en idrottsförening. LÄS MER

  4. 4. Prisstrategier : En studie om dynamisk prissättning på Major events

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Patrik Evers; Andreas Hagen Oscarsson; [2013]
    Nyckelord :Dynamic pricing; Segmentation; Price discrimination; Major events; Dynamisk prissättning; segmentering; prisdiskriminering; Major events;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this Bachelor is to analyze how the organizers of a Major event price their tickets and how these strategies consistent and differs from dynamic pricing. The study also aims to analyze whether there are conditions for dynamic pricing in Major events in the future. LÄS MER